ویرجین گلکتیک فروش بلیط گردشگری فضایی را آغاز کرد

0 73

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) فروش بلیت گردشگری فضایی فضاپیمای تجاری اسپیس‌شیپ‌دو (SpaceShipTwo) را برای اعزام مسافران به لبه فضا آغاز کرد. طبق اعلام این شرکت ارزان‌ترین بلیت چنین سفری ۴۵۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده که نسبت به قبل حدود ۲۰۰ هزار دلار افزایش داشته است.

همچنین مایکل کولگازیر (Michael Colgazer)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، اعلام کرد: «فروش بلیت برای مسافران پس از حادثه مرگبار سال ۲۰۱۴ حین پرواز آزمایشی بسته شده بود؛ اما ریچارد برنسون (Richard Branson)، بنیان‌گذار این شرکت، پس از آن حادثه قول داد برای اطمینان از ایمنی فضاپیمای اسپیس‌شیپ‌دو، شخصا به فضا سفر کند که چنین امری با موفقیت انجام شد.»

اکنون پس از ماموریت برنسون، این شرکت اواخر سپتامبر سال جاری میلادی را برای اولین ماموریت خود هدف قرار داده است. ماموریت مذکور که یونیتی-۲۳ (Unity-23) نام گرفته است، محموله‌های تحقیقاتی و سه عضو نیروی هوایی ایتالیا را روانه فضا خواهد کرد. به‌گفته کولگازیر برای هر صندلی ماموریت‌هایی مانند یونیتی-۲۳ حدود ۶۰۰ هزار دلار هزینه خواهد شد و مسافران می‌توانند یک یا چند صندلی و یا پروازی کامل را خریداری کنند.

ماموریت یونیتی-۲۲

این شرکت ماه گذشته در ماموریت یونیتی-۲۲ (Unity-22) ریچارد برنسون را به‌همراه سه کارمند آن و دو خلبان به لبه فضا برد. طی این عملیات که برنسون آن را «تجربه یک عمر» نامید، فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) از پایگاه اسپیس‌پورت آمریکا (Spaceport America) در ایالت نیو مکزیکو درحالی‌که به هواپیمای VMS Eve متعلق به ویرجین گلکتیک متصل بود، تا ارتفاعی مشخص بالا رفت؛ سپس از هواپیما جدا شد و به ارتفاع حدودا ۸۶ کیلومتری سطح زمین رسید.

وی‌اس‌اس یونیتی پس از جدایش از هواپیما در ارتفاع تقریبا ۱۲ کیلومتری از سطح زمین، با روشن کردن موتور خود و رساندن سرعتش به بالاتر از سرعت صوت، مسافران را به لبه فضا رساند. این فضاپیما در نهایت پس از پروازی حدودا ۱ ساعته در همان پایگاه اسپیس‌پورت آمریکا فرود آمد.

همچنین ویرجین گلکتیک از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (Federal Aviation Administration به‌اختصار FAA) برای حمل‌و‌نقل مسافران عادی با فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) مجوز دریافت کرده و با این مجوز به اولین شرکت مسافربری فضایی تبدیل شده است که می‌تواند مثل خطوط هواپیمایی اقدام به فرستادن مسافر به لبه فضا کند.

منبع digiato isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55798
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها