۹ فضانورد پرواز آزمایشی کپسول های فضایی ۲۰۱۹ انتخاب شدند

ناسا ۹ فضانورد را انتخاب کرده تا در سال آتی میلادی در مأموریت‌های آزمایشی و همچنین نخستین فرایند فرستادن کپسول‌های فضایی اسپیس ایکس (spaceX) و بوئینگ (Boing) شرکت کنند.
این فضانوردان نخستین افرادی هستند که پس از اتمام برنامه شاتل فضایی ناسا در ۲۰۱۱، از خاک آمریکا به فضا فرستاده می‌شوند.
فضانوردان انتخابی شامل ۷ مرد و دو زن هستند که برخی از آن‌ها فضانوردان کهنه‌کار و برخی دیگر نخستین باری است که به فضا سفر می‌کنند. آن‌ها برای سفر در یک پرواز آزمایشی در سال ۲۰۱۹ میلادی و نخستین مأموریت رسمی با این کپسول انتخاب شدند.
اریک بو (Eric Boe) که تاکنون ۲ بار به فضا سفرکرده، نیکل آئوناپومن و جان کاسادا که برای اولین بار به فضا می‌روند و کریستوفر فرگوسن (Christopher Ferguson) که تاکنون سه بار به فضا سفرکرده برای پرواز آزمایشی با کپسول استار لاینر (Starliner) بوئینگ ناسا، انتخاب‌شده‌اند. همچنین برای نخستین پرواز رسمی با این کپسول فضایی سانیتا ویلیامز (Sunita Williams)، فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز انتخاب‌شده است.
از سوی دیگر برای نخستین پرواز آزمایشی کپسول اسپیس ایکس رابرت بنکن و داگ هرلی انتخاب‌شده‌اند که هرکدام پیش‌ازاین دو مأموریت فضایی را پشت سر گذاشته‌اند. ناسا برای مأموریت رسمی کپسول این شرکت نیز مایکل هاپکینز (Michael Hopkins) که ۱۶۶ روز را در فضا گذرانده و ویکتور گلاور که برای نخستین بار به فضا سفر می‌کند، انتخاب‌شده‌اند.
مبلغ قرارداد بوئینگ و اسپیس ایکس  با ناسا به ۶.۸ میلیارد دلار می‌رسد.
طبق این قرارداد دو شرکت باید کپسول‌های فضایی طراحی کنند و بسازند تا فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرند و برگردانند. هر دو این شرکت‌ها قصد داشتند پروازهای آزمایشی سرنشین دار خود را در سال جاری انجام دهند اما به دلایل برخی مشکلات این پرواز در ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد شد.