اسپیس‌ایکس محموله‌های جدید را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد

0 43

فضاپیمای دراگون (Dragon) سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) محموله‌ای بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد. طی این عملیات که روز یکشنبه ۲۹اوت (۷شهریور) ساعت ۰۷:۱۴ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کندی (Kennedy) در ایالت فلوریدا انجام گرفت، محموله‌ای شامل ابزارهای علمی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی روانه ایستگاه فضایی شد.

علاوه‌براین، مورچه، میگو، چند گیاه و نمونه‌هایی از بتن، سلول‌های خورشیدی و مواد دیگری به ایستگاه فضایی فرستاده شدند که در شرایط بی‌وزنی روی آن‌ها آزمایش‌هایی انجام خواهد شد. همچنین بازوی رباتیک جدیدی نیز به این ایستگاه ارسال شد که پس از آزمایش داخل ایستگاه ممکن است بتواند در فضای بیرون نیز کاربردی باشد و برای تعمیر ماهواره‌ها و سایر کارها استفاده شود.

این ابزار را استارت‌آپ ژاپنی جیتای (GITAI) ساخته است و اولین بازوی رباتیک تجاری برای استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی محسوب می‌شود. توسعه این ربات با همکاری آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) صورت گرفته و هدف از تولید آن، خودکارسازی برخی فرایندهای روزمره در ایستگاه فضایی است. این ربات خودران که شباهت زیادی به ربات ماژولار ژاپنی کیبو (Kibo) دارد، دارای بازوی پیشرفته‌ای است که به یکی از ماژول‌های ایستگاه مذکور متصل شده و قادر به انجام جابه‌جایی‌های مختلف، اتصال و جداسازی انواع کابل‌ها، مونتاژ پنل‌های مختلف و برخی موارد دیگر است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید : ژاپنی‌ها اولین بازوی رباتیک تجاری ایستگاه فضایی بین‌المللی را توسعه می‌دهند

منبع digikala digiato espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57060
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها