پرتاب قدرتمندترین ماهواره عکس‌برداری جهان به فضا

0 389

دیجیتال‌گلوب شرکتی آمریکایی می‌باشد که در عرصه فروش تصاویر ماهواره‌ای و محتوای جغرافیایی فعالیت دارد. این شرکت دارای چندین ماهواره تصویربرداری بر فراز زمین است که در طول شبانه روز زمین را رصد میکنند. از مشتریان نامی این شرکت می‌توان به بسیاری از آژانس‌های فدرالی آمریکا، ناسا، وزارت دفاع آمریکا و آژانس جغرافیایی-اطلاعاتی ملی این کشور اشاره کرد. همچنین بسیاری از تصاویر گوگل مپس و گوگل ارت و تلویزیون های بین‌المللی نظیر بی بی سی نیز از محصولات شرکت دیجیتال‌گلوب هستند.

Worldview-4 که توسط موشک Atlas-5 در منطقه تعیین شده در فضا قرار گرفت، محصول همکاری دیجیتال‌گلوب با کمپانی لاکهید مارتین است و جمله توانایی های آن می توان به ثبت عکس هایی با کیفیت در حین حرکت از فاصله ۶۴۰ کیلومتری و با سرعت ۲۷۳۵ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.ماهواره ورلد ویو ۴ میزان پوشش اطلاعاتی دیجیتال‌گلوب را که تا پیش از این ۸۰ پتابایت (معادل ۸۰۰ میلیون گیگابایت) اطلاعات عنوان شده بود، تا دو برابر افزایش خواهد داد.دقت تصویربرداری این ماهواره برای  طیف سیاه و سفید 31 سانتیمتر و برای تصاویر چندطیفی 124 سانتیمتر است.ورلد ویو 4 در حدود 2500 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در هر روز تقریبا 680000 کیلومتر مربع از سطح زمین را عکس برداری کند.

تقریباً دو ماه پس از اولین زمان تعیین شده برای پرتاب این ماهواره، ورلد ویو ۴ به فضا ارسال شد و اکنون این سوال علاقه‌مندان نقش می بندد که چه کسی به این تصاویر کم نظیر دسترسی خواهد داشت؟در پاسخ باید بگوییم که کمپانی دیجیتال‌گلوب، قبل از ارسال این ماهواره به فضا، تمامی عکس هایی که توسط ورلد ویو ۴ ثبت می شود را پیش فروش کرده است. به گفته منابع مطلع، دولت آمریکا که پیش‌تر از جمله مشتریان پروپا قرص تصاویر ثبت شده توسط ماهواره های این شرکت بود، این بار نسبت به پیش خرید این تصاویر، تمایلی را از خود نشان نداد و دیجیتال‌گلوب، به سراغ سازمان های اطلاعاتی دفاعی بین المللی و همچنین، کمپانی های خصوصی رفته است.گفته می شود که هم اکنون شرکت هایی همچون Orbital Insight و پروژه های تحقیقاتی از قبیل SpaceNet، آمادگی خود را برای دریافت این تصاویر اعلام کرده اند.

منبع aerotechnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=181
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها