نام‌نویسی ناسا برای متقاضیان فضانوردی آغاز شد

0 610

آژانس فضایی آمریکا برای اولین بار پس از چهار سال، نام‌نویسی از متقاضیان برای فضانوردی را آغاز کرد تا افرادی را که آرزو دارند به ماه و مریخ سفر کنند، ارزیابی و گزینش کند. علاقه‌مندان باید تا پایان ماه جاری میلادی (۳۱مارس) درخواست خود را ارسال نمایند. بنابر اعلام این سازمان، متقاضیان باید شهروند آمریکا و دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) یا معادل آن، مثلاً دو سال کار در سمت دکترا در رشته خود یا پزشک و یا دانش‌آموخته مدرسه خلبانی با لیسانس STEM (که تا ژوئن۲۰۲۱ اتمام یابد) باشند.

متقاضیان همچنین به تجربه کاری در دنیای واقعی نیاز دارند که شامل دو سال تجربه در یک شغل با مسئولیت بالا یا هزار ساعت پرواز به‌عنوان خلبان است. ناگفته نماند که برای انتخاب شدن به‌عنوان یک فضانورد در آینده، افرادی که شرایط فوق را دارند، باید آزمایش‌های فیزیکی را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مشخص شود که بدن آن‌ها توانایی استقامت در سفرهای فضایی طولانی‌مدت را دارد یا خیر. اگر تغییری در برنامه‌های ناسا پیش نیاید، برنامه‌های این آژانس فضایی طی دو دهه آتی در ارتباط با سفرهای فضایی به ماه و مریخ خواهد بود.

علاقه‌مندان به نام‌نویسی می‌‌توانند از طریق سایت ناسا اقدام نمایند. همچنین جهت آگاهی از اطلاعات مورد نیاز شغل فضانوردی این سازمان از این لینک بازدید نمایید.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14888
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها