معرفی بازی موبایل Star Pirates؛ نبرد برای بقا در فضا

0 733

استودیو اسنِیک‌هد گیمز (Snakehead Games به‌اختصار SHG) اخیراً یک بازی به‌نام استار پایرِتس (Star Pirates) را برای موبایل توسعه داده که پر از مأموریت‌های فضایی است. استار پایرِتس در اصل یک بازی رایگان مبتنی بر وب بوده و در مرورگر قابل اجرا است که استودیوی مذکور به‌تازگی آن را برای اندروید نیز عرضه کرده است. این بازی بسیار کم‌حجم و با گرافیک مینیمال (بدون عناصر غیرضروری) می‌باشد.

استار پایرِتس داستان خاصی برای ارائه ندارد و سازندگان تنها یک روایت کلیشه‌ای در توضیحات بازی آورده‌اند. در آینده‌ای نه چندان دور، زمین در اثر برخورد با یک ستاره نابود شده است و انسان‌ها به‌ناچار برای ادامه زندگی به فضا رفته‌اند. دنیای بازی در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی جریان دارد. قبل از ورود به صفحه بازی، باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. با ورود به بازی، هدایت یک سفینه فضایی در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود. بازیکنان با کاوش در فضا و حمله به سایر سفینه‌ها، پول، مهمات و امکانات مختلف به‌دست می‌آورند و آن‌ها را برای ارتقای سفینه خود صرف می‌کنند. کشتی فضایی بازیکن، دارای نوار سوخت و نوار انرژی است که برای مسافرت بین ایستگاه‌های فضایی مختلف و حمله به سایر سفینه‌ها استفاده می‌شود.

نبردهای فضایی به‌طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول که بخش اصلی بازی را تشکیل می‌دهد، رقابت با سایر بازیکن‌ها (PvP) است. در طول این نبردها بازیکن با جست‌وجوی حریف به سفینه دیگر بازیکن‌ها حمله می‌کند. با انتخاب حریف خود و شروع حمله، درصدی از نوار انرژی کشتی کم می‌شود. نکته قابل ذکر اینکه بازیکن هیچ دخالتی در جریان مبارزه‌ها ندارد و در مدت زمان کوتاهی نتیجه نبرد مشخص می‌شود. سطح و مدل سفینه و میزان سالم بودن آن تعیین‌کننده نتیجه نبرد خواهد بود. در صورتی که حریفی با سطح پایین‌تر و سفینه ضعیف‌تر انتخاب کنید، به‌احتمال زیاد پیروز خواهید شد. در صورت پیروزی، امتیاز XP دریافت می‌کنید و سطح حساب کاربری خود را افزایش می‌دهید. همچنین در صورت وجود محموله (Cargo) در سفینه دشمن، معادل آن پول دریافت خواهید کرد. در صورت شکست نیز، علاوه‌بر از دست دادن مقداری پول، مدت پنج دقیقه باید برای حمله بعدی صبر کنید تا سفینه به‌طور کامل تعمیر شود.

حمله به سایر سفینه‌ها، به‌دست آوردن پول و خرج کردن آن برای تقویت سفینه خود، مهم‌ترین کاری است که در جریان بازی این انجام می‌دهید. در استار پایرِتس یک صفحه گفتگوی جهانی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید با سایر بازیکنان صحبت کنید یا آن‌ها را به‌عنوان دوست اضافه کنید. علاوه‌براین، می‌توانید به کمک دوستانتان یک اتحاد تشکیل دهید و موارد مختلفی را مبادله نمایید. دسته دوم، مبارزه با سفینه‌های کامپیوتری (PvE) است که در ناحیه کمربند سیارکی اتفاق می‌افتد؛ ناحیه‌ای بین سیاره مریخ و مشتری که در آن سیارک‌هایی وجود دارد. در این قسمت می‌توانید پول بیشتری به‌دست آورید و از آن برای ارتقای سفینه خود استفاده نمایید. همچنین می‌توانید بین سیاره‌ها و ایستگاه‌های مختلف سفر کرده و امکاناتی نظیر اسلحه و موتور برای فضاپیمای خود پیدا کنید. هر یک از این سفرها نیز از نوار سوخت سفینه شما کم می‌کند. هر دو نوار سوخت و انرژی با گذشت زمان پر می‌شوند اما با مصرف «استار‌ پوینت‌ها»، که با پول واقعی قابل خرید هستند، می‌توانید به‌سرعت آن‌ها را پر کنید. گفتنی است در این بازی جوایز روزانه نیز برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.

شما می‌توانید بازی موبایل استار پایرِتس را از پلی‌استور برای اندروید دریافت نمایید.

منبع زومجی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14887
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها