پرتاب ماهواره مخابراتی چینی به مدار ژئو

0 624

چین ماهواره مخابراتی جدید خود را به فضا پرتاب کرد. این پرتاب شنبه ۹ مارس (۱۸ اسفند) ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران از پایگاه فضایی ژیچانگ به وسیله ماهواره‌بر لانگ مارچ-۳بی انجام شد. پرتاب این ماهواره توسط شرکت علوم و فناوری فضایی چین (China Aerospace Science and Technology Corporation) انجام شد.
ماهواره پرتاب شده چایناست-۶سی (chinasat-6c) نام دارد و متعلق به شرکت مخابرات ماهواره‌ای چین (China Satcom) است. ساخت این ماهواره به صورت پیمانی به آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) واگزار شده بود. این ماهواره از پلت‌فرم ماهواره‌های DFH-4 است که تاکنون چین ده‌ها نمونه از آنها را به فضا پرتاب کرده است. از مشخصات این ماهواره می‌توان به وجود ۲۵ ترانسپاندر C-BAND برای ایجاد ارتباط برای شبکه‌های تلویزیونی و رادیو‌های کابلی اشاره کرد.تامین انرژی این ماهواره توسط دو پانل خورشدی صورت می‌گیرد و عمر آن ۱۵ سال پیش‌بینی شده‌ است. این ماهواره در مدار ۱۳۰ درجه شرقی ژئو قرار گرفت.

longmarch-3B ماهواره‌بر سه مرحله‌ای چینی ساخت شرکت علوم و فناوری فضایی است که در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و قادر است محموله‌هایی تا وزن ۵۱۰۰ کیلوگرم را به مدار ژئو و محموله‌هایی‌ را تا وزن ۱۲۰۰۰ کیلوگرم را به مدار لئو حمل کند.

منبع spacelaunchschedule
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12543
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها