کره جنوبی سهام شرکت وان‌وب را خریداری می‌کند

0 75

شرکت کره‌ای هانوا (Hanwha Systems) قصد دارد ۸.۸ درصد از سهام شرکت وان‌وب (OneWeb) را با رقم ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کند. به‌گفته مدیران وان‌وب، هانوا علاوه‌بر اینکه قابلیت‌های بیشتر و جدیدترین فناوری‌های آنتن را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد، موجب ایجاد روابط با مشتریان جدید دولتی و گسترش دامنه تجارت وان‌وب خواهد شد. این اقدام هانوا مجموع سرمایه‌گذاری در سهام سرمایه (Equity Investment) وان‌وب را از پایان سال ۲۰۲۰ تاکنون به ۲.۷ میلیارد دلار می‌رساند. انتظار می‌رود قرارداد مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.

وان‌‌وب که در انگلستان و آمریکا شعبه دارد، در مارس۲۰۲۰ دچار ورشکستگی شد، اما مدتی بعد دولت انگلستان و شرکت هندی بهارتی گلوبال (Bharti Global Ltd) آن را به‌طور مشترک و با مبلغی معادل ۱ میلیارد دلار (هر کدام ۵۰۰ میلیون دلار) خریداری کردند. شرکت اروپایی یوتلست (Eutelsat) نیز چندی پیش اعلام کرد با بودجه‌ای معادل ۵۵۰ میلیون دلار، ۲۴ درصد سهام وان‌وب را خریداری می‌کند.

یوتلست که اپراتور ناوگانی از ماهواره‌های مدار ژئو برای خدمات‌رسانی در حوزه پخش تلویزیونی است، با این اقدام قصد دارد راهبرد خود را در اتخاذ روش‌های معمول ارائه چنین خدماتی تغییر دهد؛ امری که با رشد محبوبیت شبکه‌هایی مانند نتفلیکس و کاهش توجه به خدمات ماهواره‌ای فعلی یوتلست صورت می‌گیرد. گفتنی است وان‌وب مانند شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) در حال توسعه منظومه ماهواره‌ای برای ارائه خدمات اینترنت بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ ماهواره را به مدار زمین فرستاده است. این شرکت برنامه دارد در نهایت ۶۷۲ ماهواره اینترنتی را به فضا پرتاب کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56102
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها