سلفی فضایی (1)+عکس

0 1,070

با رواج گوشی های هوشمند، شاهد راه یافتن فرهنگی تازه و بروز کار ها و رفتار هایی جدید، در شیوه ی زندگی جامعه و مردم بوده ایم. خیلی هیجان انگیز و جذاب شد هنگامی که کار های سخت دیروز، به کار های سهل امروز تبدیل شدند.همانند آن که، عکس گرفتن و ثبت لحظه های زندگی که در زمان های قدیمی تر با دوربین های نوری انجام میشدند و برای دیدن تصویر ثبت شده در دوربین، چند روز انتظار  کشیده می شد. انتظاری که اغلب با  دلهره همراه بود که نشانه ی آن شنیدن جملاتی از این قبیل بود: “آیا عکس خوب افتاده یا نه؟” ، “چگونه به بقیه نشان بدهم و بفرستم؟”.
 ولی الان  با اسمارت فون ها به راحتی میتوانیم به عکس ثبتی و شکار شده نگاه کنیم، از آن خوشمان بیاید یا نیاید، تقریبا به هرکسی بخواهیم بفرستیم و…! اسم این پدیده و فرهنگ تازه را هم نام نهادیم: “سلفی گرفتن”
حال در ادامه میخواهیم به همراه شما، به تماشای سلفی هایی که فضانوردان در فضا گرفته اند، بنشینیم:

1- سلفی در اولین راهپیمایی فضایی: این سلفی توسط توماس پسکت فضانورد حال حاضر آژانس فضایی اروپا در ایستگاه بین المللی فضایی، در اولین راهپیمایی فضایی اش به ثبت رسیده است.

2- اولین سلفی فضایی (با محیط خارج سفینه) : این سلفی در ماموریت جمینی 12 ، توسط باز آلدرین در سال 1996 گرفته شده است. این تصویر، به عنوان اولین سلفی فضایی به شمار می آید.

3- اولین سلفی فضایی (در درون سفینه) : مایکل کالینز هدایت گر آپولو11 در ماموریت فضایی جمینی 10 در سال 1966 میلادی (1345 شمسی)،اولین سلفی را در محیط داخلی سفینه به ثبت رسانده است.

4- سلفی از روی انعکاس تصویر روی کلاه دوست!!: در اکتبر سال 2000 (مهر ماه 1379) پیتر ویسوف از روی تصویر خودش که روی هلمت (کلاه) همکارش (مایکل لوپز) افتاده بود، سلفی بسیار جذابی گرفته است. این عکس در کنار قسمت باری شاتل دیسکاوری گرفته شده است و درآن زمین و ایستگاه فضایی بین المللی مشخص هستند.

5- سلفی روی ماه : آلن بین این سلفی نوستالژیک را در طی ماموریت آپولو12 از و در روی کره ی ماه گرفته است. در تصویر انعکاس چارلز پت هم مشخص هست.

6- یکی از سلفی های به یاد ماندنی اسکات: اسکات کلی را با کلی عکس و فیلم که در فضا تهیه کرده است، به یاد می آوریم. این سلفی را در اسکات در چهارشنبه 6 آبان 1394 به ثبت رسانده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=855
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها