شکار لحظه های فضایی (14) + عکس

0 2,375

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. 
این شما و عکس های جذاب امروز:

1-کهکشان راه شیری در دشت: این تصویر جذاب نجومی توسط میگل کلارو، در دشت آتاکاما در تاریخ 14 اکتبر 2015 (چهارشنبه 22 مهر 1394) گرفته شده است.بیابان آتاکاما یکی از خشک‌ترین بیابانهای دنیا در آمریکای جنوبی است. این بیابان که بیشتر پوشیده از شن‌زار و نمک‌زار است، از سمت رشته کوه‌های آند به طرف اقیانوس آرام امتداد دارد.
میانگین عرض این بیابان از شرق به غرب ۱۶۰ کیلومتر و طول آن از مرز پرو در جنوب به سمت کشور بولیوی ۱۰۰۰ کیلومتر است. این بیابان بین سه کشور شیلی، پرو و بولیوی قرار داشته و وسعت آن معادل ۳/۲ خاک کشور ایتالیا است.

2- شفق های چشم نواز سبز و بنفش: تصویر این شفق های رنگارنگ قشنگ قطبی، در آلاسکا و توسط عکاس نجومی جان چامک گرفته شده است. هر چقدر به قطب شمال نزدیک می‌شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهرهای شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.این عکس در روزپنج شنبه 28 اسفند 93 گرفته شده است.

3- ردپای ایستگاه بین المللی فضایی در آسمان: در این تصویر شاهد عبور ایستگاه بین المللی فضایی (در دوره ی زمانی مشخص) که از بلای سر شهر باستانی (مخروبه شده) رومن آمایا در پرتغال ، توسط میگل کلارو شکار شده است.

4- روشنایی دشت یوتا با زینت های آسمان: گردش و حرکت ستارگان در فراز آسمان دشت یوتا، جلوه ای خارق العاده و استثنایی به این دشت و بیابان داده است، به طوری که قلب هر مشاهد کننده ای با هرکدام از این زینت های خدادادی همراه می شود.

5- حسن ختام امروز : جمع شدن شفق قطبی با عکاسی از رد ستارگان

دو اتفاق قشنگ نجومی در دل سپهر صبحگاهی رخ داده است و شگوهی بی نظیر در آسمان ها پدید آمده است.این تصویر خیره کننده از کنار دریاچه مینه وانکا، واقع در پارک ملی بانف کانادا به تسخیر درآمده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=842
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها