ناسا به جنگ سیارک‌ها می‌رود

0 97

آژانس فضایی ناسا برنامه دارد از زمین در برابر سیارک‌ها دفاع کند و برای این کار گروهی را تشکیل داده است که به صورت اختصاصی به شناسایی و ردیابی سیارک‌ها بپردازند.
سیارک‌ها موضوع نگران‌کننده‌ای برای ما نیستند. درست است که گهگاهی تا نزدیکی زمین می‌آیند اما اکثر اوقات بی‌زیان هستند. به هر حال سیاره زمین در فضای وسیع فضا هدف کوچکی شمرده می‌شود.
با این حال عقل حکم می‌کند که برای هر اتفاقی آماده باشیم. ناسا در همکاری با چند آژانس فدرال آمریکایی برنامه‌ای برای مقابله با سیارک‌ها آماده کرده است.
این سازمان‌ها گروهی به نام شناسایی و مقابله با اجسام فضایی نزدیک به زمین به اختصار «دامین» تشکیل داده‌اند. آنها یک سند ۲۰ صفحه‌ای ارائه داده‌اند که سیارک‌ها و اشیای فضایی در حال نزدیک شدن به زمین طی دهه آینده در آن مشخص شده است.
این طرح براساس اهداف استراتژیک سال ۲۰۱۶ بنا شد. دانشمندان امیدوارند این گروه بتواند راه‌حلی برای مشکل آمادگی قبل از نزدیک شدن سیارک‌ها پیدا کند. این که هنوز مهارت زیادی در شناسایی سیارک‌ها نداریم، پیش‌تر ثابت شده است.
تنها در سال جاری، حضور دو سیارک در مجاورت سیاره زمین شگفتی‌ساز شد. با وجود این که هر دوی این سیارک‌ها کوچک‌تر از ۱۴۰ متر بودند اما به صورت رسمی خطرناک اعلام شدند.
با این حال انسان هنوز توانایی تشخیص سیارک‌ها را ندارد. تاکنون تنها هشت هزار سیارک شناسایی شده است که این تعداد حدود یک سوم سیارک‌ها را تشکیل می‌دهد. محدودیت‌هایی برای آنچه در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، وجود دارد.
گروه دامین می‌داند که مشکل از کجاست و سعی در رفع آن دارند. این گروه برنامه دارد توانایی‌های ما در زمینه شناسایی و ردیابی سیارک‌ها را ارتقا دهد و اطلاعات بیشتری در زمینه ویژگی‌های سیارک‌ها به دست آورد.

منبع خبرگزاری آنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=8473
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها