شکار لحظه های فضایی (12) + عکس

0 2,452

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. 
این شما و عکس های جذاب امروز:

1- کهکشان راه شیری و ستاره دنباله دار 252p :
عکاس نجومی، جیم آبلز این تصویر را از کهکشان راه شیری و ستاره ی دنباله دار در ماه آوریل 2016 شکار کرده است.
ظهور دنباله‌دارها به هزاران سال پیش برمی‌گردد. برخی از آنها مهمانهای منظمی هستند. مثلا ستاره دنباله‌دار هالی از زمانی پیش از میلاد مسیح ، هر 75 سال یک بار ظاهر می‌شود. اواخر سال 1364 و اوایل 1365 شمسی (1986 میلادی) بار دیگر شاهد بازگشت آن بودیم. شرایط دید این دنباله‌دار در اروپا و آمریکای شمالی مناسب نبود، ولی در استرالیا و زلاندنو بوضوح دیده می‌شد. ستاره دنباله‌دار عظیمی که در سال 1843 دیده شد، دارای دنباله‌ای بطول 330 میلیون کیلومتر (205 میلیون مایل) بود. چگالی این دنباله‌ها حتی از بهترین خلأی که در شرایط آزمایشگاهی در روی زمین ایجاد شده کمتر است. 

2- شب های جذاب شناندوآه در پارک ملی نیویورک:
راه شیری کهکشانی مارپیچی میله‌ای است. شکل کلی کهکشان‌های مارپیچی را می‌توان به یک دیسک یا قرص تشبیه کرد. بخش اصلی اجزای تشکیل دهندهٔ کهکشان (ستاره‌ها، گاز و غبار) در قالب بازوهای مارپیچی در سطح تخت این دیسک قرار دارند. ستارگانی کمتری نیز به صورت هاله‌ای اطراف دیسک را دربر گرفته‌اند. این ساختار مارپیچی تنها در صورتی قابل مشاهده است که بیننده‌ای در خارج کهکشان از روبه‌رو به آن نگاه کند.

3- صبح بخیر کهکشان راه شیری:
دقایقی قبل از آن که ابر ها از آسمان شب جمع بشوند و در گرگ و میش هوا، مت پولاک این عکس خیره کننده را از کهکشان راه شیری در پارک چری نیویورک شکار کرده است.

4- فانوس دریایی و کهکشان راه شیری:
امروز روز کهکشان راه شیری است!! از کنار فانوس دریایی مارشال ، مک تیلور و سونیا مک نیل این لحظه ی درخشان را شکار کرده اند.
فانوس معمولاً یک ساختمان برجی‌شکل است که از بالای آن با سیستمی از چراغ‌ها و لنزهای نوری علامت‌هایی برای شناورها فرستاده می‌شود. در قدیم برای این کار از آتش هم استفاده می‌شده است.
فانوس دریایی ساختمان بلندی است که چراغی در بالای آن نصب شده است.چراغ را سیستم پیچیده‌ای از عدسی‌ها احاطه کرده است و نور آن به صورت باریکه‌ای درخشان متمرکز می‌شود.موتورهای الکتریکی این عدسی‌ها را بی وقفه می‌چرخانند و باریکهٔ نور به سرعت از مقابل عدسی‌ها می‌گذرد و به نظر می‌رسد که چراغ چشمک می‌زند.

5-کهکشان راه شیری از منظر آبشار هاواسو: 
آبشار هاواسو (به انگلیسی: Havasu Falls) آبشاری است که در آریزونا واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۳۷ متر است. رنگ زیبای آب این منطقه به دلیل وجود مواد معدنی کربناتی است که در ته آب رسوب می‌کنند و باعث می‌شود این دریاچه رنگ آبی آسمان را منعکس کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=792
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها