سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری دولت استرالیا در ناوبری فضایی

0 1,046

دولت استرالیا طی یک برنامه دوساله، بودجه‌ای 12 میلیون دلاری را برای ایجاد “سیستم‌های تقویتی وابسته به ماهواره” (SBAS) هزینه می‌کند. هدف این طرح، استفاده از سیستم مذکور در حمل و نقل، کشاورزی و ساخت و ساز است. سامانه SBA  برای هر چهار روش حمل و نقل در استرالیا اعم از هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای آزمایش می شود.

این سامانه از تاسیسات فضایی و زمینی برای افزایش دقت، صحت و دسترسی سیگنال‌های سیستم‌های  ناوبری ماهواره‌ای جهانی (GNSS) از جمله سیگنال‌های GPS استفاده می‌کند. در حال حاضر این تکنولوژی در آمریکا با نام WAAS و در اروپا با نام EGNOS وجود دارد. با انجام این پروژه استرالیا به کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه، هند، ژاپن و اتحادیه اروپا می‌پیوندد که در  زمینه سامانه‌های SBAS سرمایه گذاری کرده‌اند.

SBAS خلاءهای موجود در ارتباطات موبایلی و رادیویی را پوشش می‌دهد و دقت مکانیابی در استرالیا را از 5 تا 10 متر به کمتر از 5 سانتیمتر افزایش خواهد داد.

موسسه‌ی علوم زمینی استرالیا (Geoscience Australia) با همکاری مرکز تحقیقات اطلاعات فضایی (Cooperative Research Centre for Spatial Information) بر روی یک بستر تست برای این پروژه کار می‌کند و بودجه‌ی آن از دپارتمان صنعت، نوآوری و علوم و دپارتمان زیرساخت ها و توسعه های منطقه‌ای تامین می شود. در اوایل سال جاری میلادی موسسه‌ی علوم زمینی استرالیا از سازمان‌هایی که در زمینه‌های هوایی، دریایی، جاده‌ای، ریلی، فضایی، ساخت و ساز، معدنکاری و کشاورزی فعال هستند برای شرکت در بستر آزمایش دعوت به عمل می آورد.

پیش بینی می‌شود که به دلیل استفاده گسترده از اطلاعات حاصل از مکان یابی، تا سال 2030، استرالیا درآمدی در حدود 73 میلیارد دلار با استفاده از این سیستم کسب کند.

بیانیه مشترکی که توسط وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل استرالیا، دارن چستر (Darren Chester) و وزیر منابع و استرالیای شمالی، مت کاناوان (Matt Canavan) منتشر شد در مورد پتانسیل‌های استفاده از داده‌های مکان‌یابی در ناوبری دریایی، سیستم‌های کنترل اتوماتیک قطارها و اتوموبیل‌های خودران توضیح داده شد و بر ضرورت آن در رشد معدنکاری و کشورزی در استرالیای شمالی تاکید شد.

منبع Opengovasia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=783
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها