۶ مزیت ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند

0 133

ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند به یکی از فناوری‌های مورد بحث تبدیل شده است. آیفون ۱۴ پرو پیشتاز این حوزه بود و پس از آن تولیدکنندگان دیگر نیز این قابلیت را دنبال می‌کنند. شرکت اپل در ابتدا این ویژگی را در ایالات متحده و کانادا و سپس فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا در دسترس قرار داد.

در همین رابطه بخوانید: اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار می‌کند؟

۱. دسترسی به خدمات اضطراری خارج از شبکه تلفن همراه:

مزیت اصلی ارتباطات ماهواره‌ای در تلفن‌های هوشمند، امکان تماس با خدمات اضطراری در مکان‌های دورافتاده و زمانی است که پوشش شبکه ضعیف بوده یا وجود ندارد.

۲. ارسال اطلاعات حیاتی:

در شرایط اضطراری، گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت کاربر ارسال کنند. این موارد شامل موقعیت و وضعیت پزشکی خدمات اورژانسی است.

۳. انتقال کند اما موثر:

ارتباطات ماهواره‌ای در مقایسه با شبکه‌های تلفن همراه کندتر است. با این حال، برای ارسال پیام‌های ضروری در شرایط بحرانی موثر است.

۴. ارتباطات تکمیلی پس از درخواست کمک:

پس از درخواست اولیه برای کمک، ممکن است نیاز به ارتباطات بیشتر وجود داشته باشد که می‌توان این کار را از طریق پیامک انجام داد.

۵. دسترسی جهانی:

به عنوان مثال، فناوری اسنپ‌دراگن ستلایت (Snapdragon Satellite) توانایی برقراری ارتباط با خدمات اضطراری و اعضای خانواده در سراسر جهان را فراهم می‌کند.

دسترسی جهانی ارتباطات ماهواره‌ای
دسترسی جهانی ارتباطات ماهواره‌ای

۶. اشتراک‌گذاری مکان:

اتصال ماهواره‌ای همچنین امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربر را از طریق برنامه‌هایی مانند فایند مای (Find My) اپل فراهم می‌کند. این کار را می‌توان بدون شبکه تلفن همراه انجام داد.

ارتباطات ماهواره‌‌ای در تلفن‌های هوشمند یک نوآوری مهم است. زیرا امنیت و اتصال اضطراری بهتری را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند از این فناوری استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود ارتباطات ماهواره‌ای به یک ویژگی استاندارد در بسیاری از دستگاه‌ها تبدیل شود.

منبع brytfmonline
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76614
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها