افزایش دسترسی تجاری به تصاویر ماهواره‌های آمریکایی

0 54

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا از طریق دفتر امور نظارتی سنجش از دور تجاری اصلاح مجوزهای عملیاتی چندین منظومه ماهواره‌ای تجاری را اعلام کرد. پیش از این در مجوز مربوطه به منظور حفظ امنیت ملی آمریکا، عملیات ماهواره‌های تجاری محدود شده بود و آن‌ها را از ارائه کامل قابلیت‌های سنجش از راه دور به عموم منع می‌کرد.

در همین رابطه بخوانید: سنجش از دور ماهواره‌ای، انقلابی در صنعت معدن

این اداره، در ۲۰ژوئیه۲۰۲۰ مقررات جدید و مشخصی را در مورد سامانه‌های سنجش از راه دور خصوصی اجرا کرد. رویکرد قبلی تلاش داشت بدون در نظر گرفتن شتاب نوآوری تجاری، خطر امنیت ملی را برای همیشه کنترل کند.

با این حال، اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (اختصارا NOAA) در رویکرد جدید بر افزایش رقابت خارجی در بازار جهانی سنجش از راه دور متمرکز شده و تلاش دارد تا رهبری ایالات متحده را در صنعت فضایی به حداکثر رسانده و در عین حال خطراتی که ممکن است امنیت ملی آمریکا را تهدید کند به حداقل رساند.

اقدامات سنجش از دور NOAA

NOAA تغییراتی چون کاهش محدودیت‌های تصویربرداری جهانی و توزیع برای همه، حذف برخی از محدودیت‌های تصویربرداری غیرزمینی و بازنگری سریع و مهم‌تر از همه، حذف تمام محدودیت‌های موقت رادار دهانه ترکیبی (SAR) در ناحیه اشعه ایکس را اعمال کرد.

اقدامات سنجش از دور NOAA 
سنجش از دور

در مجوزهای جدید با حذف کنترل‌ تصویربرداری فضایی به تقویت سایر قابلیت‌های نوآورانه که توسط دولت بایدن حمایت می‌شود – مانند تعمیر ماهواره‌ها و سوخت‌گیری، حذف زباله‌های فضایی خطرناک و توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری- کمک می‌کند. بدین ترتیب آمریکا تلاش می‌کند جایگاه صنعتی خود را در اقتصاد فضایی جهانی تقویت کند.

NOAA به درخواست وزیر دفاع، تعدادی از محدودیت‌های موقت را برای حفاظت از امنیت ملی حفظ کرد. در نتیجه، وزیر دفاع باید سالانه این شرایط را بررسی و مجددا تایید کند.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76362
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها