تاکسی هوایی خودران چینی مجوز فعالیت گرفت

0 90

شرکت چینی ایهانگ اعلام کرد موفق به دریافت مجوز برای فعالیت تاکسی هوایی خودران خود شده است. این اولین مجوز فعالیت تاکسی‌های هوایی خودران در چین است.

پرنده‌ای که مجوز فعالیت گرفته است ای‌ویتول-ای‌‌اچ۲۱۶ (eVTOL-eh216) نام دارد. عبارت eVTOL به معنای پرنده عمودپرواز برقی است. این پرنده پیش از دریافت مجوز از اداره هوانوردی کشور چین (Civil Aviation Administration of China)، از سال ۲۰۱۷ طی ده‌ها هزار پرواز کنترل‌شده مورد آزمایش قرار گرفته است.

گواهی دریافت‌شده توسط شرکت ایهانگ (eHang) بدین معناست که پرنده آن‌ها به طور کامل با استانداردهای ایمنی و الزامات قانون‌گذاران چین مطابقت دارد و می تواند عملیات مسافربری تجاری را آغاز کند. روند صدور گواهی نامه از سال ۲۰۲۱ آغاز شد و طی آن ایمنی، قابلیت پرواز، عملکرد و امنیت eh216 از طریق بیش از ۵۰۰ آزمایش، طی بیش از ۴۰ هزار پرواز آزمایشی تایید شده است.

در همین رابطه بخوانید: اولین آرایش پروازی با قابلیت برخاست و فرود عمودی الکتریکی خودران

مشخصات تاکسی هوایی چینی‌ها

eh216 برای حمل و نقل هوایی درون شهری طراحی شده و دارای ۱۶ ملخ با نیروی پیشران الکتریکی است. باطری‌های تاکسی هوایی چینی‌ها به ۱۲۰ دقیقه زمان برای شارژ شدن کامل نیاز دارند. این پرنده خودران می تواند دو مسافر با حداکثر وزن ۲۱۰ کیلوگرم را حداکثر ۳۰ کیلومتر حمل کند.

eh216 با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی ۲۱ دقیقه‌ای داشته و حداکثر ارتفاع پرواز آن ۳ کیلومتر است. خودران بودن این تاکسی هوایی باعث کاهش وزن و افزایش کارایی بسیار آن در هزینه‌ها و راندمان شده است. طراحی و ساخت eh216 با مشارکت شرکت هوافضای اتریشی FACC انجام شده است.

تاکسی هوایی
تاکسی هوایی

با وجود دریافت مجوز فعالیت در چین، شرکت ایهانگ همچنان به دنبال توسعه فعالیت و بازارهای خود است. بعد از چین این شرکت به دنبال دریافت مجوز‌های مشابه برای فعالیت در بازارهای خارجی می‌باشد. به ادعای مقامات این شرکت آن‌ها تا کنون بیش از ۱۲۰۰ سفارش پیش‌ فروش از شرکت‌هایی در ژاپن، مالزی و اندونزی دریافت کرده‌اند.

ایهانگ با وجود اینکه اولین شرکتی است که مجوز قانونی برای فعالیت گرفته است، در این صنعت تنها نیست و رقبای خارجی و چینی بسیار زیادی در این صنعت دارد. از جمله مهم‌ترین رقبای ایهانگ شرکت آمریکایی ترافوجیا (Terrafugia)، شرکت آلمانی ولوکوپتر (Volocopter) و شرکت خودروساز چینی جیلی (geely) هستند.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76112
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها