مرکز پژوهش‌های مجلس خواستار جرم‌انگاری استفاده از استارلینک شد!

0 91

مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی درباره تحلیل اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خواستار جرم‌انگاری خرید و فروش و بهره‌برداری از تجهیزات و اشتراک بدون مجوز این نوع اینترنت شد.

در این سند همچنین تخصیص رایانه به شرکت‌های رساننده خدمات اینترنتی (اختصارا ISP) برای ارائه خدمات ماهواره‌ای مجاز به شهروندان و ایجاد منظومه‌ اینترنت بومی با استفاده از رابطه راهبردی و دوستانه با ابرقدرت‌های آسیایی چین و روسیه پیشنهاد شده است.

وضعیت خدمات اینترنت ماهواره‌ای مدار پایین

این گزارش که در مورد خدمات اینترنت ماهواره‌ای مدار پایین با مطالعه موردی استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس تهیه شده همچنین تاکید کرده که آشکارسازی و ردیابی محل قرارگیری ترمینال با استفاده از تجهیزات لازم به سادگی ممکن است از این رو در صورت ممنوعیت کاربران ممکن است استقبال چندانی برای استفاده از آن انجام نگیرد.

استارلینک مجلس
استارلینک

مرکز پژوهش‌های مجلس در حالی این پژوهش را منتشر کرده که طی هفته‌های اخیر خبرهای متعددی از رقابت شرکت‌ها بر سر اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده است. استارلینک اخیرا برنامه زمانی اتصال مستقیم شبکه این شرکت به تلفن‌های همراه عادی را منتشر کرد. در همین حال سایر شرکت‌ها نیز در حال رقابت برای ارائه خدمات مشابه اینترنت ماهواره‌ای هستند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این پژوهش همچنین راهکار اقامه دعوا به دلیل نقض حقوق سرزمینی ایران و تداخل فرکانسی را پیشنهاد کرده است.

در این پژوهش با اشاره به چالش‌های توسعه اینترنت ماهواره‌ای آمده است که هر قدر خدمات خدمات اتصال به اینترنت از طریق شبکه زمینی مطابق با پیشرفت‌های مخابراتی این حوزه توسعه یابد عموم مردم به اینترنت ماهواره‌ای رغبتی نشان نخواهند داد.

مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین دلیل اصلی تمایل کاربران به اینترنت ماهواره‌ای را دسترسی کاربران به محتوا و خدمات مورد نیاز برشمرده و پیشنهاد داده برای رفع چنین مشکلی تعرفه اتصال به اینترنت از طریق شبکه سیار و ثابت کاهش یابد.

این گزارش همچنین خواستار مدیریت و پایش محتوای اینترنت توسط هوش مصنوعی فضای شده است.

منبع fardayeeghtesad
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76088
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها