نمایش قدرت پهپادی چین در نمایشگاه مینیانگ

0 990

بیش از ۳۰۰ مدل پهپاد مختلف که بسیاری از آن‌ها نظامی هستند، در کنفرانس توسعه صنعت پهپاد در شهر علم و فناوری میان یانگ به نمایش گذاشته شد. پهپادهای چینی‌ها طیف وسیعی از عملیات‌های مختلف را پوشش می‌دهند. بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین در نمایشگاه هوایی از فیبر کربن و سایر مواد سبک وزن ساخته شده‌اند که سبک بودن آن‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی آن‌هاست.

پهپاد‌های انتحاری

یکی از پرنده‌های منحصر به فرد این نمایشگاه یک پهپاد انتحاری کوچک بود. این پهپاد به گفته چین قادر است یک ماموریت انتحاری را با سرعت بیش از ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت انجام بدهد. این کوادکوپتر دارای حداکثر زمان پرواز ۳۰ دقیقه است و مجهز به سامانه ناوبری خودکار برای انجام حملاتی دقیق است.

پهپاد‌های انتحاری
پهپاد‌های انتحاری

پرنده جدید چینی‌ها می‌تواند ۵۰۰ گرم مهمات را حمل کند که برای از بین بردن یک ماشین معمولی کافی است. پهپاد کوچک چینی‌ها تنها ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و توسط یک کوله‌پشتی مخصوص حمل می‌شود که یک سرباز پیاده نظام را قادر می‌سازد تا چهار عدد از آنها را همزمان حمل کند.

پهپاد‌های انتحاری به عنوان یک سلاح انقلابی در جنگ‌های مدرن در نظر گرفته می‌شوند. یک پهپاد انتحاری کوچک چند هزار دلاری قادر است به راحتی تانک‌های چند میلیون دلاری دشمن را به طور کامل نابود کند. این پرنده‌ها ستاره‌های جنگ اوکراین هستند که توسط نیروهای روسی و نیروهای اوکراینی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و توانسته‌اند معادلات جنگ‌های مدرن قرن بیست و یکم را تا حد بسیار زیادی تغییر بدهند.

پهپاد‌های چندمنظوره

علاوه‌ بر پهپاد‌های انتحاری کوچک، چینی‌ها از پرنده‌هایی بزرگ و کاربردهایی وسیع نیز رونمایی کردند. مدل جدید پهپاد‌های سری TB چینی‌ها یکی از بزرگ‌ترین پهپاد‌های این نمایشگاه بود. این پرنده علاوه بر ماموریت‌های جاسوسی در تایوان (که منحصرا برای همین ماموریت طراحی شده) با توجه به مداومت پروازی ۳۵ ساعته خود قادر است در مواقع اضطراری به عنوان یک ایستگاه مخابراتی برای نیروهای چینی نیز خدمت کند.

پهپاد‌های چندمنظوره
پهپاد‌های چندمنظوره
منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76042
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها