ساخت پوست هوشمند برای ربات‌های فضایی

0 241

محققان قصد دارند یک پوست هوشمند جدید با طراحی ویژه برای ربات‌های ساخته‌شده از مواد نرم بسازند که می‌توان آن‌ها را با روش‌های پرینت سه‌بعدی چاپ کرد. این پوست هوشمند، ربات‌ها را برای استفاده از فضا ایمن می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وظایف مختلفی را انجام دهند. ربات‌های فضایی که برای همراهی فضانوردان انتخاب می‌شوند، باید بتوانند در برابر چالش‌های فضا مانند تشعشعات، فشار کم و نوسانات شدید دما مقاومت کنند.

موسسه فناوری دانمارک (DTI) برای تولید این پوست هوشمند توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) انتخاب شده است. کریستین دالزگارد (Christian Dalsgaard)، از DTI، می‌گوید: «این برنامه شامل آزمایش حسگرهای سطحی پیشرفته و پنل‌های هشداردهنده است که می‌توانند ربات‌ها را قادر به شناسایی و جلوگیری از برخورد احتمالی با اشیا در محیط کنند.»

ربات‌ها در فضا

ربات‌ها در فضا پتانسیل‌های بسیار زیادی دارند و از آزمایش‌های علمی گرفته تا تعمیر و نگهداری در ایستگاه‌ فضایی و همچنین استخراج منابع ارزشمند، می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. همچنین فرستادن ربات به‌ جای انسان به فضا، هزینه و خطر کمتری به‌ همراه دارد.

ربات‌ها در فضا
ربات‌ها در فضا

انتظار می‌رود بخش اول این پروژه تا مارس۲۰۲۴ تکمیل شود. محققان معتقدند این پیشرفت در نهایت به ساخت ماشین‌هایی منجر می‌شود که می‌توانند به فضانوردان در فضا کمک کنند.

در حال‌ حاضر پروژه‌های متعدد مشابه دیگری نیز در حال انجام است که در آن‌ها، پوست هوشمند باعث می‌شود ربات‌ها بتوانند خودشان را تعمیر کنند و همچنین مانند انسان‌ها حس لامسه داشته باشند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74791
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها