ارائه اینترنت از فضا با ماهواره‌های جیبی!

0 89

استارت‌آپ هلو اسپیس (Hello Space) ترکیه قصد دارد یک منظومه ماهواره‌ای متشکل از ماهواره‌هایی بسیار کوچک را در مدار زمین توسعه دهد تا از طریق آن به ارائه خدمات اینترنت اشیا به سراسر دنیا بپردازد. این ماهواره‌های جیبی دارای ابعاد ۵*۵*۵ سانتی‌متر بوده و در کف دست جا می‌گیرند.

مظفر دویسال (Muzaffer Duysal)، مدیرعامل هلو اسپیس، با بیان اینکه ساخت ماهواره و پرتاب آن به فضا معمولا بین ۲ تا ۲.۵ سال زمان می‌برد، اظهار می‌کند: «ما موفق شدیم این ماهواره‌های جیبی را در زمان حدودا یک سال بسازیم و در مدار زمین مستقر کنیم.» هلو اسپیس از طریق فناوری ارتباطات داده باند باریک پیشرفته خود به ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌‌ای در نقاط مختلف جهان خواهد پرداخت.

اینترنت ماهواره‌ای
ماهواره جیبی هلو اسپیس در دستان پرسنل این استارت‌آپ

پرتاب ۴ ماهواره دیگر در سال جاری

هدف اصلی هلو اسپیس از ایجاد این منظومه ماهواره‌ای، ارائه خدمات اینترنت اشیا به صنایع مختلف مانند کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و موارد دیگر در دوردست‌ترین نقاط دنیاست. این استارت‌آپ فضایی به تازگی اولین ماهواره آزمایشی خود را برای توسعه منظومه مورد نظر به وسیله ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب کرد و برنامه دارد در اکتبر سال جاری میلادی ۴ ماهواره دیگر را نیز به مدار زمین بفرستد.

منبع finance.yahoo
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73977
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها