ناسا: انسان‌ها تا سال ۲۰۳۰ روی ماه زندگی و کار می‌کنند

0 517

مدیران ناسا ادعا می‌کنند انسان‌ها می‌توانند تا پایان دهه میلادی جاری روی ماه زندگی و کار کنند. ناسا با ماموریت آرتمیس (Artemis) می‌خواهد انسان از جمله یک زن را دوباره به ماه ببرد و چند روز پیش هم کپسول اوریون (Orion) طی ماموریت آرتمیس-۱ با قدرتمندترین حامل فضایی تاریخی یعنی SLS پرتاب شد.

هوارد هو می‌گوید: «مطمئنا در این دهه، بسته به مدت زمانی که روی سطح می‌مانیم، می‌توانیم برای مدت زمان بیشتری روی ماه زندگی کنیم. روی ماه زیستگاه‌هایی وجود خواهد داشت و کاوشگرها روی سطح حرکت می‌کنند. ما مردم را به سطح ماه می‌فرستیم و آن‌ها می‌توانند روی سطح زندگی کنند و کارهای علمی انجام دهند.» برای خواندن حقایقی جالب درباره ماموریت آپولو ۱۱ و اولین سفر انسان به ماه کلیک کنید و مقاله ما را بخوانید.

ماموریت آرتمیس ناسا

ماموریت آرتمیس-۱ اگرچه بدون سرنشین بود، اما به گفته هوارد هو (Howard Hu)، رئیس برنامه فضاپیمای اوریون ناسا، اولین قدمی بوده که ناسا برای اکتشافات فضایی بلندمدت برداشته است. او می‌گوید: «ما به سمت یک برنامه پایدار حرکت می‌کنیم. آن برنامه پایدار وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند افراد را حمل کند و ما را دوباره به ماه برگرداند.»

ماموریت آرتمیس ناسا
ایستگاه فضایی دروازه ماه

اگر ماموریت آرتمیس-۱ با موفقیت انجام شود، باید منتظر آرتمیس-۲ و ۳ باشیم که این بار حامل فضانورد خواهند بود. انتظار می‌رود ماموریت آرتمیس-۳ در سال ۲۰۲۶ پرتاب شود و انسان پس از حدود ۵۰ سال و ماموریت آپولو-۱۷ (Apollo-17) در سال ۱۹۷۲، دوباره پا روی ماه بگذارد. ماموریت آرتمیس علاوه بر رساندن انسان به ماه، مسئولیت توسعه و ساخت ایستگاه فضایی دروازه ماه (Lunar Gateway) را هم بر عهده دارد.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71098
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها