استفاده از کشتی به‌ عنوان پایگاهی برای اعزام گردشگر به فضا

0 207

شرکت آمریکایی اسپیس‌پرسپکتیو (Space Perspective) اعلام کرده است با خرید یک کشتی قصد دارد آن را به عنوان پایگاه فضایی دریایی برای پرتاب و بازیابی کپسول‌های فضایی خود بازطراحی کند. اسپیس‌پرسپکتیو در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ مشتریان خود را به استراتوسفر، لایه‌ای از اتمسفر زمین، ببرد. اسپیس‌پرسپکتیو کشتی مذکور را با قیمتی نامشخص از شرکت آمریکایی ای‌سی‌او  (ECO سرواژه Edison Chouest Offshore) خریده است.

به گفته بنیان‌گذاران این شرکت گردشگری فضایی، حذف مرزهای جغرافیایی برای پرتاب و فرود، انجام ماموریت‌های اسپیس‌پرسپکتیو را به‌ گونه‌ای ایمن، قابل اعتماد و با کمترین تاثیر منفی بر محیط زیست زمین تسریع می‌کند. کشتی ام‌اس ویجر (MS Voyager) که ۸۹ متر طول دارد برای کاهش انتشار کربن خود از سوخت زیستی استفاده خواهد کرد.

طبق گفته اسپیس پرسپکتیو، این پایگاه فضایی دریایی از دو طریق شرایط یک پرتاب مناسب را ایجاد می‌کند؛ با حرکت به سمت مناطق با آب‌وهوای خوب که امکان انجام عملیات سالانه در یک منطقه را فراهم می‌آورند؛ همچنین با حرکت همراه با نسیم دریا، عملا هیچ بادی در سراسر عرشه آن وجود ندارد.

این شرکت به مزایای دیگری نیز از جمله فرصت‌های پرتاب بیشتر، قابلیت‌های بیشتر برای پرتاب‌های شبانه یا روزانه و انعطاف‌پذیری ماموریت‌ها اشاره کرده است.

گردشگری فضایی با شرکت اسپیس پرسپکتیو

پرواز ۱۲۵ هزار دلاری با کپسول اسپیس‌شیپ نپتون (Spaceship Neptune) شرکت مذکور ۶ ساعت به طول می‌انجامد. در این سفر ۸ مسافر به‌ همراه یک خلبان به ارتفاع ۳۰ کیلومتری در جو زمین رفته و از خدمات بهداشتی، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه، اینترنت و امکانات دیگر برخوردار خواهند بود. مسافران پیش از صعود، نیازی به آموزش تخصصی ندارند.

گردشگری فضایی اسپیس پرسپکتیو
کشتی ام‌اس ویجر شرکت اسپیس‌پرسپکتیو

طی این پرواز اسپیس‌شیپ نپتون به‌ همراه بالون به‌ آرامی تا ارتفاع مذکور صعود می‌کند و سپس با همان بالون در دریا فرود می‌آید تا بازیابی شود. مسافران این پرواز شرایط بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد، اما جین پوینتر (Jane Poynter)، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، می‌گوید: «ما به بالای ۹۹ درصد از اتمسفر زمین می‌رسیم.» و این یعنی افراد درون کابین می‌توانند تاریکی فضا را ببینند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71105
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها