شکار لحظه های فضایی (9) + عکس

0 1,600

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. 
این شما و عکس های جذاب امروز
1- راهپیمایی دوم توماس:
سیزدهم ژانویه شین کیمبرگ و مهندس پرواز توماس پسکت از آژانس فضایی اروپایی دومین پیاده‌روی فضایی را انجام دادند. 
 این راهپیمایی به پیگیری جابجایی 12 باتری جدید به جای باتری‌های قدیمی ایستگاه فضایی طی مجموعه‌ای از عملیات‌های رباتیک پرداخته شد. 9 باتری قدیمی در یک فضاپیمای باری حاضر در ایستگاه ذخیره خواهد شد تا در زمان ورود مجدد به جو زمین به همراه ضایعات دیگر از بین بروند. در همین حال، سه باتری دیگر در ایستگاه باقی ماند و  فقط از شبکه برق جدا شد.

2- ماه شب چهارده !!!: این شما و این ماه شب چهارده سال جدید میلادی
گُرگینه یا گرگ دیس یا گرگ آدم موجودی افسانه‌ای و از خرافات مردم اروپا است. گرگینه انسانی است که شب‌هایی که ماه کامل است (ماه شب چهارده) به صورت گرگ درمی‌آید. چنین شخصی یا از راه به کار بردن افسون و جادو یا در پی طلسم شدن از سوی کس دیگر تبدیل به گرگینه می‌شود. ساده‌ترین راه برهنه شدن و بستن کمربندی از جنس پوست گرگ، یا پوشیدن پوست کامل حیوان است. اگر گرگینه طوری کسی را گاز بگیرد که بزاقش وارد جریان خون شخص شود، قربانی هم به گرگینه تبدیل می‌شود.

3- کهکشان مارپیچ از راه دور:
 کهکشان مارپیچی (به انگلیسی: spiral galaxy)یک نوع از سه نوع اصلی کهکشان‌ها است که اولین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده‌بندی شد.

4-صبح بخیر ایستگاه فضایی: این عکس خیره‌کننده از طلوع خورشید در فضا از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

5- ابرماه در فضا: این عکس نجومی زیبا از ماه بزرگ و نزدیک در مدار های نزدیک به جو(لئو) گرفته شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=707
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها