پیش‌بینی رشد قابل توجه بازار خدمات داده‌ای ارتباطات ماهواره‌ای

0 320

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند درآمدهای حاصل از خدمات داده‌ای ارتباطات ماهواره‌ای در دهه آینده رشد قابل توجهی داشته و از سهم ۱۵ درصدی درآمد سالانه در سال ۲۰۲۱ به ۴۲ درصد تا سال ۲۰۳۱ جهش کند. بر اساس اعلام شرکت بین‌المللی مطالعاتی یوروکنسالت (Euroconsult) دلیل چنین امری آن است که رشد خدمات ماهواره‌ای، روند کاهشی خرید اشتراک شبکه‌های ماهواره‌ای DTH (Direct-to-Home) را برای کاربران جبران می‌کند.

DTH چیست؟

DTH همان روش رایج دریافت سیگنال تلویزیون ماهواره‌ای با استفاده از آنتن‌های بشقابی شخصی است که در این حالت از ماهواره‌های مدار ژئو سیگنال گرفته می‌شود. در ایالات متحده، روند استفاده مشتریان از DTH رو به کاهش است؛ در حالی که این خدمات هنوز در برخی از بازارهای آفریقا و آسیا-اقیانوسیه روند رو به رشدی را تجربه می‌کنند.

مخابرات-ماهواره-ای

مطابق گزارش یوروکنسالت، ظرفیت خدمات نوظهور از جمله اتصال تلفن‌های همراه به ماهواره و بهره‌گیری وسایل نقلیه خودران از فناوری ماهواره‌ها رشد بازار ارتباطات ماهواره‌ای را به همراه دارد. ارائه این خدمات به واسطه ایجاد تغییرات اساسی در زیرساخت‌های مخابرات ماهواره‌ای در فضا و زمین امکان‌پذیر خواهد شد.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69646
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها