چین به بازار گردشگری فضایی می‌پیوندد

0 592

شرکت سی‌ای‌اس اسپیس (CAS Space) چین در حال طراحی فضاپیمایی با قابلیت استفاده مجدد است تا به وسیله آن گردشگران فضایی را طی پروازهایی کوتاه به لبه فضا بفرستد. به گفته یانگ یی‌چیانگ (Yang Yiqiang)، بنیان‌گذار سی‌ای‌اس اسپیس، این فضاپیما قادر است در هر عملیات پرواز ۷ گردشگر را به ارتفاع حدودا ۱۰۰ کیلومتری زمین و بالاتر از خط کارمان (مرز بین زمین و فضا) ببرد؛ در نتیجه توریست‌های فضایی چند دقیقه فرصت می‌یابند که تاریکی فضا را از ۴ پنجره بزرگ فضاپیما تماشا کرده و شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند.

فضاپیمای این شرکت مجهز به ۵ موتور بوده و دارای وزنی معادل ۷۰ تن خواهد بود؛ همچنین مسافران برای هر بلیت باید مبلغ ۳۰۰ هزار دلار بپردازند. فضاپیمای سی‌ای‌اس اسپیس با ۳ متر ارتفاع و ۳.۳۵ متر قطر به گونه‌ای طراحی شده است که بدون خلبان عملیات پرواز را انجام دهد. سی‌ای‌اس اسپیس که متعلق به آکادمی علوم چین (Chinese Academy of Sciences) است، قصد دارد اولین پرواز آزمایشی را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد تا طراحی کلی فضاپیما، عملکرد موتورها و تجهیزات فرود را بررسی کند.

در همین رابطه بخوانید: بلو اوریجین ۵ توریست فضایی را به لبه فضا فرستاد+فیلم

فضاپیما چین توریست گردشگری فضانورد فضانوردی

توافق سی‌ای‌اس اسپیس یا یک آژانس مسافرتی

بنابر اظهارات یی‌چیانگ، پروژه آن‌ها پس از حداقل ۱۵ پرواز آزمایشی به مرحله اعزام گردشگران به لبه فضا خواهد رسید. سی‌ای‌اس اسپیس همچنین توافقی را با آژانس مسافرتی دولتی سی‌تی‌جی ترول (CTG Travel) چین امضا کرده است تا با همکاری یکدیگر از بازار گردشگری فضایی استفاده کنند. پیش از این شرکت‌های آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) و ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) طی پروازهایی، مسافرانی را به لبه فضا اعزام کرده‌اند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68992
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها