بلو اوریجین ۵ توریست فضایی را به لبه فضا فرستاد+فیلم

0 367

شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) در چهارمین پرواز توریستی خود ۵ گردشگر فضایی از جمله یک زن و شوهر را به وسیله فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) به لبه فضا برد. در این سفر گری لای (Gary Lai)، طراح ارشد نیو شپرد، نیز حضور داشت که به جای پیت دیویدسون (Pete Davidson)، کمدین آمریکایی، به ماموریت مذکور اضافه شد؛ دیویدسون به دنبال تاخیر دو روزه این عملیات و تداخل با برنامه‌هایش از پرواز کناره‌گیری کرد.

عملیات بلو اوریجین روز پنجشنبه ۳۱مارس (۱۱اسفند) انجام شد و طی آن نیو شپرد در ماموریتی موسوم به NS-20 ساعت ۱۳:۵۷ به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس به لبه فضا رفت. مسافران این فضاپیما توانستند حدود ۳ الی چهار دقیقه در شرایط بی‌وزنی در لبه فضا شناور شوند. کپسول حامل گردشگران در نهایت در بیابان‌های تگزاس فرود آمد.

blue-origin-space-flight
شرایط بی‌وزنی گردشگران در چهارمین پرواز فضایی توریستی بلو اوریجین

شرایط پرواز فضاپیمای بلو اوریجین

در بالای فضاپیمای نیو شپرد، کپسول مسافربری گنبدی شکل با پنجره‌های بزرگ قرار گرفته که ظرفیت حمل شش مسافر را دارد. این کپسول پس از پرتاب فضاپیمای مذکور و رسیدن به خط کارمان در ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا از بوستر جدا شده و مسافران فرصت می‌یابند تا ضمن مشاهده انحنای زمین، بی‌وزنی را تجربه کنند.

درنهایت بوستر و کپسول به‌صورت جداگانه فرود می‌آیند؛ بوستر با کمک پیشرانه‌های خود و کپسول با کمک چتر نجات در صحرای غربی تگزاس می‌نشینند تا برای استفاده‌های بعدی آماده شوند.

منبع rocketlaunch cbsnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65315
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها