ارتش چین خواستار مقابله نظامی با ماهواره‌های استارلینک شد

7 15,093

پژوهشگران نظامی چین به‌ منظور مقابله با تهدید احتمالی ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس نسبت به امنیت ملی این کشور، خواستار ساخت سلاحی برای انهدام این ماهواره‌ها شده‌اند. آن‌ها به‌ طور ویژه نگران قابلیت‌های نظامی بالقوه‌ منظومه‌ استارلینک هستند و ادعا می‌کنند این ماهواره‌ها می‌توانند برای ردیابی حامل‌های فضایی مافوق‌ صوت به‌ کار روند.

بنا بر ادعای محققان چینی، ماهواره‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک همچنین قادر خواهند بود سرعت داده‌های انتقالی به پهپادها و جت‌های جنگنده‌ رادارگریز آمریکایی را افزایش دهند یا حتی به ماهواره‌های چینی حمله و آن‌ها را نابود کنند.

چین که سابقه‌ چند مورد برخورد قریب‌الوقوع با ماهواره‌های استارلینک را دارد، سال گذشته با نوشتن نامه به سازمان ملل از اسپیس‌ایکس شکایت و اعلام کرد ایستگاه فضایی این کشور برای اجتناب از مواجهه نزدیک با ماهواره‌های منظومه استارلینک در ژوئیه و اکتبر۲۰۲۱، ناگزیر به انجام مانورهای اضطراری شده بود.

مقابله نظامی با منظومه استارلینک

رن یوانژن (Ren Yuanzhen)، از موسسه‌ ردیابی و مخابرات پکن (Beijing Institute of Tracking and Telecommunications)، می‌گوید: «برای از کار انداختن عملکرد برخی از ماهواره‌های استارلینک و نابودی سیستم‌ عامل منظومه، باید ترکیبی از روش‌های نرم و سخت اتخاذ شود.» انهدام سخت و نرم به دو دسته از جنگ‌افزارهای فضایی اشاره می‌کند که اولی به‌ معنای حمله‌ فیزیکی به هدف با سلاحی مانند حامل و دومی شامل سامانه‌های پارازیت‌انداز و لیزری است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

چین هم‌اکنون چندین روش برای غیرفعال‌سازی ماهواره‌ها دراختیار دارد؛ مثلا پارازیت‌اندازهای ریزموجی دارد که می‌توانند ارتباطات را مختل یا قطعات الکتریکی را خراب کنند؛ همچنین لیزرهای قدرتمند با وضوح میلی‌متری که قادرند تصاویر با جزئیات بالا بگیرند و حسگرهای ماهواره‌ها را کور کنند.

علاوه بر این، آن‌ها به تسلیحات سایبری برای هک شبکه‌های ماهواره و حامل‌های دوربرد ضدماهواره (ASAT) برای انهدام آن‌ها دسترسی دارند. با این‌ حال پژوهشگران معتقدند این اقدامات برابر ماهواره‌های منفرد موثر هستند و برای نابودی منظومه ماهواره‌ای استارلینک کافی نخواهند بود.

با وجود این، هنوز معلوم نیست اقدامات مدنظر چینی‌ها دقیقا چیست. پژوهشگران پیشنهاد می‌دهند که چین باید برای تجسس بهتر استارلینک، ماهواره‌های جاسوسی خود را بسازد و با یافتن روش‌های جدید و بهبودیافته به منظور هک سامانه‌هایش، شیوه‌های کارآمدتری برای از کار انداختن چندین ماهواره در شبکه ابداع کند. این پیشنهادها به‌ معنای استقرار لیزرها، تسلیحات ریزموج یا ماهواره‌های کوچک‌تری است که بتوانند به ماهواره‌های استارلینک هجوم ببرند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و چین با هم رقابت می‌کنند

چین از طریق استقرار منظومه بزرگ ماهواره‌ای خود به‌ دنبال رقابت مستقیم با استارلینک است. این منظومه‌ ماهواره‌ای با نام شینگ وانگ (Xing Wang) یا استارنت (Starnet) قصد دارد دسترسی جهانی به اینترنت را برای مشتریان پولی ارائه دهد.

اینترنت ماهواره‌ای چین استارلینک

استارلینک شبکه‌ اینترنت ماهواره‌ای پرسرعتی است که شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، آن را با هدف ارائه‌ دسترسی اینترنت برای مشتریان سرتاسر جهان توسعه می‌دهد. اسپیس‌ایکس از زمان پرتاب نخستین ماهواره‌های استارلینک در سال ۲۰۱۹ تا‌ به‌ امروز بیش از ۲۳۰۰ ماهواره از منظومه مورد بحث را در مدار لئو قرار داده است و قصد دارد برای تشکیل ابرمنظومه‌ای عظیم، ده‌ها هزار ماهواره را به فضا بفرستد.

منبع zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66965
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

غرب و آمریکا دنیا رو از آسمان و زمین به گند کشیدن فضا هم پر از زباله شده

Hamid
Hamid
1 سال قبل

بمب اتم ؟؟ زمین از بین میره

علی طالبی مقدم
علی طالبی مقدم
1 سال قبل

خود چین باید از بین بره وگرنه به مدت ۱۰ سال دیگه کل عالم .جو و زمین رو خواهد خورد .دنیا باید متحد بشه اول اقتصاد و نظام چین رو زمین گیر کنن و بعدش قدرتهای بزرگ متحد بشن و چین رو با موشکهای اتمی رو اتشبار کنن

آرش
آرش
1 سال قبل

چه راحت و با ارامش درمورد نابودی یک کشور و مردمش حرف میزنی!! انگار داری درمورد از بین بردن حشرات حرف میزنی!! جون ادمیزاد مقدس هستش!! چطوری میتونید اینقدر راحت درمورد نابودی یه کشور و مردمانش حرف بزنید!؟ بجای نابودی و کشتار مردم، باید از شیوه‌های بهتر و انسانی‌تر استفاده بشه! مثل عقیم سازی و یا کنترل مردم و اگاه سازی! ادم باید چقدر قلبش سیاه شده باشه که اینقدر راحت وبا اطمینان از نابودی وکشتار یک ملت حرف بزنه!!! هزاران راه برای کنترل جمعیت و کاهش اون وجود داره پس چرا شماها فقط و فقط بفکر کشتار مردم بی‌گناه هستین؟ یعنی اینقدر قتل و نابودی یک ملت براتون ساده و راحت هستش؟ خدا رو هم که این وسط هیچکاره میدونید!! وای به روزی که صبر خدا و مردم تموم بشه! اونروز دیگه هیچکدوم از شماها جرأت نخواهید کرد که از کشتار ملت‌های بی‌گناه و نابودی حرف بزنید!!😕

مجید
مجید
1 سال قبل

انسانیت مرده نه یکمی احساس نه رحم در وجود تو نیست چین هرقدر هم بد باشد هنوز از امریکا این همه جنایت کرد تو کشوری نیست وارد جنگ نشده باشد یا با توطئه جنگ داخلی تو کشورها را انداخته حداقل چین تا الان نه با کشوری سر جنگ داشته نه مثل امریکا یه رژیم جعلی به پا کند همه جهان را برای خودش بخواهد

حمید
حمید
1 سال قبل

اتفاقا شما و اربابان غربی باید از بین بروید

محمد
محمد
1 سال قبل

چین تا حال به کدوم کشور حمله کرده در کجای دنیای ناامنی ایجاد کرده و از آشوب و بی ثباتی حمایت کرده
اگر کره زمین رو بلند کنی بچرخونی یک نقطه اش دست بزاری آمریکا میگه اینجا مال منه