بهترین کتاب‌های نجوم نوجوانان+راهنمای خرید آنلاین

0 2,012

مطالعه کتاب‌های نجوم برای علاقمندان به این حوزه قطعا بسیار آموزنده و لذت‌بخش است. در این راهنمای خرید کتاب نجومی قصد داریم به معرفی کتب نجوم با قیمت مناسب بپردازیم که تنها با چند کلیک می‌توانید آن‌ها را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

بهترین کتاب‌های نجوم برای نوجوانان

کتاب دایرةالمعارف مصور فضا

فصل‌ها و موضوعاتی این اثر عبارتند از: زمین سکوی پرتاب، دنیاهای همسایه، فراسوی کمربند، کهکشانی از ستاره‌ها، جهانی از کهکشان‌ها و سرحدات بیرونی، رصد آسمان‌ها، کاوش زمین از فضا، منظومه شمسی، نقشه‌برداری از ماه، سطح سیاره زهره، سیاره‌های بیرونی، اقمار سیاره مشتری، کهکشان راه شیری، ویژگی‌های ستاره‌ها، خوشه پروین، حیات فرازمینی، بازیافت ستاره‌ای، قلب راه شیری، جزایر کهکشانی، کیهان‌شناسی، چشم‌اندازی از بالای جهان.

کتاب دایره‌المعارف مصور فضا
کتاب دایرةالمعارف مصور فضا

کتاب کاوش در فضا ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها

کتاب نجومی ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها از مجموعه کاوش در فضا، در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
مجموعه کاوش در فضا تازه‌ترین یافته‌ها درباره اسرار جهان هستی و روند چگونگی شناخت ما از فضا در قرن‌های گذشته و حال حاضر را بازگو می‌کند؛ از باورهای اولیه و اساطیری درباره فضا گرفته تا تازه‌ترین اطلاعات مبتنی بر یافته‌های علمی مدرن.

این مجموعه به مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی دنیا و همچنین تقویم رویدادهای تاثیرگذار در اکتشافات فضایی می‌پردازد. در این کتاب تصاویری جذاب از کیهان وجود دارد که به کمک پیشرفته‌ترین فناوری‌ها گرفته شده است.

از موضوعات کتاب ستارگان و کهکشان‌ها می‌توان به تولد یک ستاره، رنگ ستارگان، مرگ یک ستاره، صورت‌های فلکی، کهکشان‌ها، ابرهای فضایی، بیگ بنگ، نظاره کردن ستارگان، منظومه شمسی، در جست‌وجوی موجودات فضایی اشاره کرد.

کتاب کاوش در فضا ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها

کتاب اسرار فضا

کتاب اسرار فضا اثر فاطمه سروش راد از سری کتاب­‌های پرفروش مجموعه «اسرار» است که توسط انتشارات حباب برای رده سنی نوجوانان تهیه شده است. از جمله نقاط قوت این کتاب‌ها می­‌توان به تصاویر و گرافیک مناسب و جذاب اشاره کرد.

کتاب اسرار فضا

کتاب چرا و چگونه ۱۷: صورت‌های فلکی و نشانه‌های نجومی

هر يک از كتاب‌های مجموعه «چرا و چگونه» به موضوعی علمی يا تاريخی اختصاص دارد. در اين كتاب‌ها، پيشينه‌ هر موضوع مورد بررسی قرار گرفته و به كمک عكس‌ها، نقشه‌ها و طرح‌ها‌ی گوناگون به پرسش‌های مربوط به آن موضوع پاسخ داده شده است.

کتاب صورت‌های فلکی
کتاب چرا و چگونه ۱۷: صورت‌های فلکی و نشانه‌های نجومی

خرید کتاب‌های نجومی و کیهان‌شناسی

کتاب ستاره‌شناسی کاربردی

کتاب «ستاره‌شناسی کاربردی: ۱۰۱ آزمایش ساده و علمی» به شما کمک خواهد کرد با انجام آزمایش‌های ساده‌ای پاسخ چنین پرسش‌هایی را خواهید یافت: سحابی چیست؟ تلسکوپ هابل چطور در فضا عمل می‌کند؟ یک سیاه‌چاله چگونه شکل می‌گیرد؟ چرا ناهید بسیار داغ است؟

اگر خواننده به‌ خوبی آزمایش را بخواند و تمامی مراحل را دنبال کند، نتیجه موفقیت‌آمیزی را تجربه خواهد کرد. پیشنهاد این است که آزمایش‌ها به‌ صورت گروهی انجام شوند. اطلاعات لازم برای شروع کار تا پایان آن بیان‌ و تمام اصطلاح‌های مربوط به آزمایش‌ها تعریف شده‌اند.

بهترین کتاب‌های نجومی
کتاب ستاره‌شناسی کاربردی

کتاب تولد دوباره زمان

نویسنده کتاب «تولد دوباره زمان: از بحرانی در فیزیک تا آینده جهان» لی اسمولین (Lee Smolin)، فیزیکدان نظری آمریکایی، بوده و آن را در سال ۲۰۱۳ به نگارش در آورده است. اسمولین فرض می‌کند که قوانین فیزیک ثابت نیستند، اما در واقع با گذشت زمان تکامل می‌یابند.

«تولد دوباره زمان» به دو قسمت تقسیم می‌شود: بخش اول فیزیک تثبیت‌شده و تاریخ آن را از زمان افلاطون و ایده‌های اصلی تثبیت‌شده، فیزیک نیوتنی، نظریه نسبیت انیشتین و مکانیک کوانتوم را شرح می‌دهد. قسمت دوم، عقاید اسمولین را در مورد چرایی اشتباه بودن این موارد بیان می‌کند.

خرید کتاب نجومی
کتاب تولد دوباره زمان

کتاب نجوم و فضا دیجی کالا

کتاب دانشنامه نجوم و فضا

این کتاب در هشت بخش به موضوعات نجومی و جزئیات آن‌ها پرداخته است: منظومه شمسی (سیار‌ه‌ها، سیارک‌ها و شهاب‌ها)، زمین و ماه (حرکت‌ها و مختصات، جزر و مد، خسوف و کسوف)، تسخیر فضا (آژانس‌های فضایی و فضاپیماها)، پرواز در فضا (حامل‌های فضایی، شاتل و فضانوردی)، اکتشافات دنباله‌دار (مدارهای ماهواره‌ای، کاوشگرها، زباله‌های فضایی)؛ دیدن دنیاهای دیگر، فضانوردی کاربردی و مشاهده جهان (نظریه‌های ستار‌ه‌شناسی).

کتاب نجوم فضا دیجی کالا
کتاب دانشنامه نجوم و فضا

کتاب نجوم به زبان ساده

بیش از ۶۰ سال است که کتاب نجوم به زبان ساده، بهترین کتاب نجوم برای مبتدیان این حوزه است. این کتاب همه جنبه‌های عمومی نجوم، اجرام آسمانی و همه روش‌های دیدن آن‌ها را توضیح می‌دهد. کتاب نجوم به زبان ساده یک کتاب ابتدایی خوب در مورد علم نجوم است که می تواند کودکان و نوجوانان را به نجوم علاقه‌مند کرده و کلیه مطالب لازم جهت تفهیم نجوم را به آن‌ها ارائه دهد.

فصول این کتاب مباحث جهان، ستاره‌ها، ناوبری، تلسکوپ‌ها، طیف‌سنجی، فیزیک فضای بین ستاره‌ای، کهکشان‌ها، منظومه‌ شمسی، سیاره‌های درونی و بیرونی، زمین و ماه، خورشید گرفتگی، دنباله‌دارها، شهاب‌سنگ‌ها و ماهواره‌ها را در بر می‌گیرد.

کتاب نجوم به زبان ساده

کتاب نجوم امروز

در کتاب نجوم امروز فرض شده است که خواننده، درس دانشگاهی در حوزه علوم نگذرانده و در فیزیک و نجوم هم خبره نیست. در این کتاب، دیدگاهی وسیع از نجوم بیان و از ورود به ریاضیات پیچیده خودداری شده است.

کتاب ستاره‌شناسی فضا