پاراگلایدر چیست؟+قیمت روز و خرید انواع آن

0 2,854

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر (Paraglider) یا چتربال به یک چتر و مجموعه‌ا‌ی از تجهیزات گفته می‌شود که خلبان می‌تواند با دویدن و استفاده از انرژی ماهیچه‌ای و بهره‌گیری از نیروی جاذبه و باد، نیروی پیشرانه اولیه را ایجاد، بر جاذبه زمین غلبه و پرواز کند.

روش دیگری نیز برای پرواز با پاراگلایدر وجود دارد که معمولا در نواحی پست از آن استفاده می‌شود؛ به این صورت که خلبان و چترش توسط یک نیروی محرکه مثل اتومبیل کشیده می‌شوند تا به ارتفاع مورد نظر برسند. سپس خلبان خودش طناب را جدا می‌کند و به صورت مستقل به پرواز در می‌آید.

تجهیزات اصلی و کلیدی چتربال شامل بال پرواز، صندلی و کلاه ایمنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن خواهند داشت و به سادگی درون یک کوله پشتی جا می‌شوند. طی پرواز با چتربال، خلبان خود را توسط تسمه‌هایی به چتر متصل نموده و با طناب‌هایی جهت و سرعت چتربال را کنترل می‌کند.

اگر دوست دارید تجربه پرواز با این وسیله را داشته باشید اما مهارت کافی برای هدایت آن را ندارید، می‌توانید یک پرواز دو نفره انجام دهید. در این نوع پرواز از یک چتر با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شود تا توانایی تحمل وزن دو نفر را داشته باشد؛ خلبان پشت و شما جلو سوار می‌شوید. خلبان وظیفه هدایت چتر را بر عهده دارد و شما فقط از پرواز خود لذت می‌برید!

در همین رابطه بخوانید: خرید هلیکوپتر کنترلی

راهنمای خرید پاراگلایدر

قیمت پاراگلایدر به عوامل گوناگونی از جمله یک نفره یا دو نفره بودن آن و همچنین شرکت سازنده بستگی دارد. مسلما قیمت پاراگلایدر دو نفره بیشتر از پاراگلایدر یک نفره خواهد بود. ممکن است چتربال‌هایی با کیفیت یکسان، قیمت متفاوتی داشته باشند که این به دلیل شهرت شرکت سازنده است.

البته تمام افراد می‌توانند پروازهای تفریحی را تجربه کنند و این پروازها نیاز به آموزش خاصی ندارند و نیازی نیست که فرد این وسیله را بخرد، اما اگر می‌خواهید پاراگلایدینگ را به صورت حرفه‌ای و به عنوان یک ورزش دنبال کنید، خرید آن ضروری است.

راهنمای خرید پاراگلایدر

پاراموتور چیست؟

نوع دیگری از چتربال نیز وجود دارد که به آن پاراموتور (Paramotor) می‌گویند. این نوع از چتربال‌ها دارای یک موتور در پشت چتر هستند که باعث می‌شود صعود وسیله از روی زمین بسیار راحت باشد.

همچنین پرواز با این نوع چتربال تفاوت‌هایی با انواع عادی آن دارد. این وسیله می‌تواند تا ارتفاع محدودی بالا برود و برای پرواز کردن با آن نیاز به نیروی باد یا رفتن به کوه‌های بلند نیست. خرید پاراگلایدر موتوردار می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد حرفه‌ای باشد.

قیمت این چتربال‌ها به دلیل امکانات بیشتری که دارند، بالاتر از انواع معمولی آن است. قیمت پاراموتور به موتور، طراحی و قدرت آن بستگی دارد؛ هر چه قدرت موتور چتربال بالاتر باشد، ارتفاعی که می‌توان با آن به پرواز در آمد بالاتر می‌رود و قیمتش نیز افزایش می‌یابد.

در همین رابطه بخوانید: خرید کوادکوپتر ۵۰۰ هزار تومانی

پاراموتور پاراگلایدر
پاراموتور

بهترین برندهای پاراگلایدر

در حال حاضر از معتبرترین و با کیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده این وسیله جالب در دنیا، شرکت فرانسوی اوزون (OZONE) است که در کلاس‌های مختلف و متناسب با سطح مهارت هر فرد، بال‌هایی متنوع، سبک، ایمن و زیبا تولید می‌کند.

قیمت پاراگلایدر نو

بال پاراگلایدر اوزون BUZZ Z5 کد NP003

بال پاراگلایدر اوزون مدل BUZZ Z5 از سری بال‌های کلاس B و مناسب افراد نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای است. این بال یکی از سبک‌وزن‌ترین پارچه‌ها را در بین تمامی بال‌ها دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سرعت مناسب، امنیت بسیار بالا، راحتی خلبان و سهولت در استفاده، تکان کم و برخورداری از استاندارد EN جهانی از دیگر مزیت‌های این بال هستند.

این بال‌ در ۵ سایز متفاوت XS مناسب برای حمل ۵۵ تا ۷۰ کیلوگرم، سایز S مناسب برای حمل ۶۵ تا ۸۵ کیلوگرم، سایز MS مناسب برای حمل ۷۵ تا ۹۵ کیلوگرم، سایز L مناسب برای حمل ۹۵ تا ۱۱۵ کیلوگرم و سایز XL مناسب برای حمل ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم عرضه شده است. برای مشاهده قیمت روز پاراگلایدر BUZZ Z5 و خرید آن از لینک پایین عکس اقدام کنید.

قیمت پاراگلایدر نو
بال پاراگلایدر اوزون BUZZ Z5

برای خرید کلیک کنید

بال پاراگلایدر اوزون Delta3 کد NP004

بال پاراگلایدر اوزون مدل DELTA3 از سری بال‌های کلاس *C و مناسب افراد فوق حرفه‌ای است و ویژگی‌های مشابه مدل قبلی یعنی مدل BUZZ Z5 کد NP003 دارد.

این بال‌ نیز در ۵ سایز متفاوت XS مناسب برای حمل ۵۵ تا ۷۰ کیلوگرم، سایز S مناسب برای حمل ۶۵ تا ۸۵ کیلوگرم، سایز M مناسب برای حمل ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم، سایز L مناسب برای حمل ۹۵ تا ۱۱۵ کیلوگرم و سایز XL مناسب برای حمل ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم عرضه شده است. از لینک پایین عکس می‌توانید اقدام به خرید این وسیله کنید.

در همین رابطه بخوانید: راهنمای خرید تلسکوپ

بال پاراگلایدر اوزون
بال پاراگلایدر اوزون مدل Delta3

برای خرید کلیک کنید

تجهیزات پاراگلایدر چیست؟

پرواز با این نوع وسایل احتیاج به امکانات و ابزاری دارد که استفاده بعضی از آن‌ها اجباری و بعضی دیگر اختیاری بوده و صرفا پرواز را راحت‌تر و لذت آن را بیشتر می‌کنند. از جمله تجهیزات چتربال عبارتند از کلاه ایمنی، چتر نجات، رادیو بی‌سیم، دستکش، هارنس (صندلی)، لباس استرج، پوتین و ایربگ.

تجهیزات پاراگلایدر
تجهیزات پاراگلایدر

انواع بال پاراگلایدر

چتربال‌ها از نظر اندازه به ۴ دسته تقسیم می‌شوند: small و medium و large و X large.

چنین اندازه‌هایی دارای یک محدوده معین و مشترکی نیستند و متناسب با نوع کاربرد اصلی چتربال، میانگین وزنی مردم کشور تولیدکننده و شرکت تولیدکننده متغیر خواهد بود.

اندازه‌های بسیار کوچک بال چتربال جهت نوجوانان علاقمند به خلبانی پاراگلایدر که معمولا کمتر از ۵۰ کیلوگرم وزن دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندازه در تیراژ بسیار محدود و به صورت سفارشی دوخته می‌شود. اندازه‌های بزرگ‌تر بال چتربال برای افراد سنگین وزن، پرواز دو نفره و عملیات حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است تنوع چتربال از نظر اندازه هیچ نقشی در پیشرفته یا مبتدی بودن آن ندارد.

در همین رابطه بخوانید: قیمت دوربین دوچشمی نجومی

بال پاراگلایدار

پاراگلایدر با قیمت مناسب از کجا بخرم؟

با کلیک روی این لینک می‌توانید با مقایسه قیمت، کاربرد و مشخصه‌های دیگر اقدام به خرید بال پاراگلایدر مناسب کنید.

منبع blogfa oxair asemanetehran sarpoosh arasbaran
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66699
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها