اولین ماموریت کاملا خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد+فیلم

0 477

شرکت اسپیس‌ایکس اولین ماموریت کاملا خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام داد که طی آن سه شهروند و یک فضانورد سابق ناسا برای اقامتی هشت روزه به این ایستگاه اعزام شدند. شرکت آمریکایی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) اپراتور این ماموریت بود و هر صندلی را ۵۵ میلیون دلار فروخت. در عملیات مذکور ناسا نیز به طور غیرمستقیم همکاری داشت تا نخستین مشارکت این آژانس فضایی برای نخستین بار نیز صورت گیرد.

این ماموریت روز جمعه ۸آوریل ساعت ۱۵:۱۷ به وقت گرینویچ انجام گرفت و طی آن گردشگران فضایی به وسیله کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) به ایستگاه فضایی اعزام شدند.

خدمه سفر آکسیوم اسپیس

در عملیات یادشده موسوم به آکسیوم-۱ لری کانر (Larry Connor)، از مالکان شرکت آمریکایی گروه کانر (Connor Group)، مارک پاتی (Mark Pathy)، مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری موریک (Mavrik Corporation) در کانادا، و ایتان استیبه (Eytan Stibbe)، سرمایه‌گذار و خلبان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، حضور داشتند. این سفر را مایکل لوپز-الگریا (Michael López-Alegría)، فضانورد سابق ناسا که اکنون معاون رئیس آکسیوم است، فرماندهی می‌کند.

space tourism spacex nasa iss
از چپ: لری کانر، مایکل لوپز-الگریا ،مارک پاتی و ایتان استیبه

توریسم فضایی از سال گذشته میلادی با ماموریت‌هایی که شرکت‌های آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin)، ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و اسپیس‌ایکس به انجام رساندند، آغاز شد و اکنون در حال گسترش میان دیگر شرکت‌های فضایی است. شرکت‌ها در تلاشند تا ماموریت‌های فضایی توریستی کم‌هزینه را عملیاتی کنند تا افراد بیشتری قادر به تجربه چنین سفرهایی باشند.

منبع nytimes
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65482
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها