کلونی‌های مریخی برای سکونت انسان طراحی شدند

0 103

سه معمار یک نمونه اولیه از کلونی فرازمینی طراحی کردند که می‌تواند در سطح سیاره مریخ، محل زندگی جدید انسان باشد. هدف اصلی این کلونی‌های دایره‌ای شکل به نام جنسیس‌ وی‌.۲ (Genesis v.2)، حفظ تعادل میان مصرف و تولید و همچنین حفاظت از محیط طبیعی سیاره سرخ است.

در همین رابطه بخوانید:‌ انسان‌های ساکن مریخ به موجودات دیگری مبدل می‌شوند!

مراحل توسعه کلونی مریخی

سطح مریخ برای انسان ایمن نیست و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن تشعشع‌های موجود در جو است. بنابراین مهندسین باید در طراحی کلونی‌ها، راهی برای حل این مسئله در نظر می‌گرفتند. آن‌ها یک سامانه حلقه‌ای در اطراف هر کلونی طراحی کردند که می‌تواند شعاع‌های متغیر داشته باشد تا کلونی‌ها روی دهانه‌هایی با ابعاد متفاوت قرار گیرند.

سپس طراحان برای به حداکثر رساندن کارآیی در انطباق با دهانه‌های مختلف، پایداری ساختار را به اتصال دو سر حلقه به یکدیگر وابسته کردند؛ به طوری که با قرار گرفتن این حلقه‌ها در پایین‌ترین قسمت، استحکام کلونی حفظ می‌شود.

مریخ حیات
نمایی از کلونی مریخی جنسیس وی‌.۲

در مرحله بعد مهندسان قصد دارند تا برای فراهم کردن شرایط مناسب در پاسخ‌دهی صحیح به تغییرات نور، دما و سایر شرایط آب‌وهوایی، امکان تغییر مکان را نیز فراهم سازند. این تیم در تلاشند با طراحی‌های جدید، سبک نوینی از طراحی فضایی را توسعه داده و در طرح‌های خود به رفع مشکل‌های موجود برای سکونت در سیاره مریخ بپردازند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64921
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها