رژیم صهیونیستی به توافقنامه آرتمیس ناسا پیوست

0 564

رژیم صهیونیستی طی توافقی به معاهده آرتمیس (Artemis) ناسا ملحق شد. توافق مذکور میان وزارت نوآوری، علم و فناوری رژیم صهیونیستی و آژانس فضایی آمریکا صورت پذیرفت تا این رژیم را قادر به انجام همکاری‌های جدید در حوزه تحقیقات فضایی با سایر کشورهای مشارکت‌کننده در این معاهده کند. پیش‌ از این علاوه‌بر ایالات متحده، کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، لوکزامبورگ، ایتالیا، بریتانیا، امارات، اوکراین، کره جنوبی، نیوزلند، برزیل، مکزیک و لهستان با امضای توافقنامه آرتمیس به این برنامه پیوسته بودند.

در همین رابطه بخوانید: توافقنامه آرتمیس ناسا و قواعد چالش‌برانگیز آن

توافقنامه آرتمیس مجموعه‌ای از اصول و استانداردهای اکتشاف در ماه و استخراج منابع آن را شامل می‌شود. این معاهده در حقیقت شامل طیفی از اصول جهت‌دهنده ماموریت آتی ناسا در ماه و ورای آن یعنی اعماق فضا تا مقاصدی همچون مریخ است. دستورالعمل‌ها و تعهدهای توافقنامه آرتمیس، موضوع‌هایی مانند شفافیت، انتشار اطلاعات علمی و جلوگیری از تولید زباله‌های ناشی از هر ماموریت در فضا را تحت پوشش قرار می‌دهند. آژانس فضایی آمریکا امیدوار است با موافقت کشورهای دیگر با این اصول، راه را برای استخراج منابع ارزشمند این کره باز کند.

ماموریت آرتمیس برنامه بین‌المللی بازگشت انسان به ماه به‌ رهبری ناسا است که طی آن انسان از جمله اولین زن به نزدیکی قطب جنوب ماه اعزام می‌شوند. هدف از این ماموریت که به‌وسیله آژانس فضایی آمریکا، شرکت‌های خصوصی صنایع هوافضای این کشور و دیگر سازمان‌ها در حال اجراست، حضور دائم انسان و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی کره ماه و در نهایت سفر به مریخ عنوان شده است.

منبع spacewatch espash wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64420
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها