نصف شدن زمان سفر به مریخ با نیروی هم‌جوشی هسته‌ای

0 226

شرکت بریتانیایی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ نیروی هم‌جوشی هسته‌ای را به‌وسیله یک موتور در مدار زمین مورد بهره‌برداری قرار داده و بدین ترتیب زمان رسیدن به مریخ را به نصف کاهش دهد. این موتور می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد؛ از پرتاب انسان گرفته تا ارسال محموله‌ها به فضا. اما هدف نهایی این شرکت توسعه یک موتور پیشرانه با سرعت فوق‌العاده و بهره‌گیری از فناوری هم‌جوشی هسته‌ای برای سفرهای بین سیاره‌ای است.

در همین رابطه بخوانید:

آمریکا پیشران هسته‌ای برای ماموریت‌های فضایی خود آزمایش می‌کند

شرکت پولسار فیوژن (Pulsar Fusion) آزمایش احتراق موتور مذکور را با نیروی رانش کامل برای سنجش عملکرد آن با موفقیت انجام داد. این موتور موشک هیبریدی ویژگی‌هایی مانند الماس‌های ضربه‌ای (Shock Diamonds) مافوق صوت را تولید می‌کند که نمونه‌ای از نیروی خروجی موشک با دمای بالا و سرعت جریان جرم بالا است.

موتور موشک هیبریدی سبز مورد استفاده شرکت پولسار فیوژن، اکسید نیتروژن (N۲O)، سوخت پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و اکسیژن را می‌سوزاند.

همجوشی هسته‌ای
الماس‌های ضربه‌ای نام پدیده‌ای در علم فیزیک است که معمولا در هنگام خروج گاز از موتور جت‌ها و موشک‌ها در هنگام برخاستن دیده می‌شود. این پدیده حاصل اختلاف فشار گازهای خروجی از دهانه با فشار هوای محیط است.
منبع isna wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63166
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها