خدمات‌رسانی سامانه ناوبری ماهواره‌ای چین به کشورهای آفریقایی

0 188

چین در صدد به‌کارگیری سامانه ناوبری بیدو (BeiDou) در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی قاره آفریقاست و برای این منظور طی اولین مجمع همکاری سامانه ناوبری ماهواره‌ای میان این کشور و آفریقا توافقی را ۵۰ کشور آفریقایی به‌انجام رساند. طرف چینی همچنین خود را در خصوص تبادل تجربه و تخصص کاربری مرتبط با این سامانه و طراحی راهکارهایی بر پایه سامانه بیدو برای توسعه کشورهای آفریقایی، ارتقای صنعت و کسب‌وکارهای محلی، ایجاد اشتغال و کاهش فقر در این قاره متعهد دانست.

چین در زمینه دستاوردهای صنعتی و آموزش‌های حرفه‌ای صنعت فضایی و ارتقای قابلیت‌های کشورهای آفریقایی نیز قول همکاری داده است. چین و آفریقا در جریان این رویداد گزارش‌هایی پیرامون موضوع‌هایی چون تحقیقات و توسعه مشترک سامانه بیدو و خدمات ارائه شده توسط آن را ارائه کردند. در این مجمع ۱۰ سناریوی به‌کارگیری برتر سامانه ناوبری بیدو در آفریقا نیز منتشر شد که موارد استفاده و ایده‌های همکاری این سامانه را در زمینه‌های مدیریت وسایل نقلیه آفریقا، نقشه‌برداری از زمین و حفاظت از حیات وحش ترسیم می‌کند.

ناوبری ماهواره‌ای

سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو

برنامه بیدو در سال ۲۰۰۰ به‌دنبال پرتاب اولین ماهواره مدار ژئوی این پروژه آغاز شد. هدف چینی‌ها از این برنامه، ارائه خدمات موقعیت‌یابی جهانی به نیرو‌های نظامی این کشور، مردم و مشتری‌ها در سرتاسر جهان، بدون نیاز به رقبای خود است. همچنین از دیگر کاربردهای این سامانه که ماهواره‌های آن در مدارهای ژئو و مئو قرار دارند، می‌توان به کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی، کمک به عملیات‌های جست‌و‌جو و نجات، نقشه‌برداری و کمک به اطفاء حریق جنگل‌ها اشاره نمود. این خدمات برای مشتریان غیرنظامی چینی با دقت ۱۰ تا ۶ متر و برای نیرو‌های نظامی چین با دقت ۰.۱ متر ارائه می‌شود.

منبع tasnimnews didebanefanavari
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61920
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها