تغییرات مدیریتی ناسا برای ماموریت‌های آینده ماه و مریخ

0 34

ناسا با انتصاب مدیران جدید برای سرعت بخشیدن به حضور انسان در کره ماه و سیاره مریخ روی توسعه ماموریت‌های جدید کار می‌کند. به‌گفته بیل نلسون (Bill Nelson)، مدیر ناسا، این آژانس در راستای افزایش ماموریت‌های خود در مدار لئو و کاوش در اعماق فضا، بخش نیروی انسانی خود را به دو واحد مجزا تبدیل کرده است تا در عملیات‌های آینده موفقیت بیشتری کسب کنند.

دراین‌راستا یکی از کارکنان این آژانس فضایی به‌نام جیم فری (Jim Free) که از سال ۱۹۹۰ فعالیتی نداشته، مدیریت بخش ماموریت‌های زمین را برعهده گرفته و کتی لودرز (Kathy Lueders)، مدیر فعالیت‌های مرتبط با پروازهای فضایی سرنشین‌دار، مسئولیتش کاهش یافته و به‌ مدیریت بخش کاوش در فضا منصوب شده است. لودرز اولین زنی بود که وظیفه نظارت روی پروازهای فضایی سرنشین‌دار را در ناسا برعهده داشت و قبل از آن هم برنامه خدمه تجاری را اداره می‌کرد.

به‌گفته ناسا با ایجاد دو بخش جداگانه برای پروازهای فضایی سرنشین‌دار، اطمینان حاصل می‌شود که این حوزه‌ها تیم‌های تخصصی را برای پشتیبانی و اجرای موفق ماموریت‌ها در جای درست متمرکز کرده‌اند. همچنین این موضوع نشان‌دهنده تغییر عمده رویکرد آژانس مذکور پس از نزدیک به دو دهه است که طی آن فقط یک نفر مدیریت پروازهای فضایی را برعهده داشت و از گسترده‌تر شدن برنامه‌های ناسا در هر دو بخش برنامه‌های پروازهای مداری و کاوش جهان‌های دوردست نیز حکایت دارد.

این دو واحد قرار است روی توسعه برنامه‌های مهم از جمله ماموریت بازگشت به ماه ناسا آرتمیس (Artemis) و پرواز فضایی به مریخ نظارت کنند. به‌گفته این آژانس، سازماندهی مجدد چشم‌اندازی بلندمدت برای ۲۰ سال آینده دارد.

در همین رابطه بخوانید:

پروژه ناسا برای تجربه شرایط زندگی در مریخ

شبیه‌ساز و نقشه موقعیت دقیق مریخ‌نورد استقامت در وبسایت ناسا

کاوشگر وایپر ناسا سال ۲۰۲۳ به ماه می‌رود

منبع digikala digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59515
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها