کاوشگر امارات برای اکتشاف یک سیارک بین مریخ و مشتری

0 35

امارات قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا به جمع‌آوری داده‌های مربوط به منشا اولیه جهان بپردازد. هدف این پروژه پنج ساله، پرتاب کاوشگر در سال ۲۰۲۸ و فرود آن در سال ۲۰۳۳ است. به‌گفته آژانس فضایی امارات (UAE Space Agency)، آن‌ها در این پروژه با دانشگاه کلرادو (University of Colorado) آمریکا همکاری می‌کنند. هزینه این ماموریت فضایی هنوز اعلام نشده است.

این ماموریت فضایی حدود ۳.۶ میلیارد کیلومتر را طی خواهد کرد، در پشت سیارک باقی می‌ماند و اطلاعات مربوط به ترکیب سیارک را به زمین منتقل می‌کند. ماموریت مذکور همچنین باید به دور سیاره زهره و سپس زمین حرکت کند تا سرعت کافی برای رسیدن به سیارک مورد بحث در فاصله ۵۶۰ میلیون کیلومتری از زمین را به‌دست بیاورد. فرود موفقیت آمیز کاوشگر امارات باعث می‌شود این کشور در کنار اتحادیه اروپا، ژاپن و ایالات متحده قرار بگیرد که قبلا به چنین موفقیتی دست پیدا کرده‌اند.

امارات همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک فضاپیمای بدون سرنشین به ماه بفرستد. این کشور پیش‌ازاین نیز ماموریت مریخی خود با نام امید (Hope) را به مریخ فرستاده بود که نخستین ماموریت تاریخ برای کاوش سیاره سرخ در میان تمام کشورهای عرب محسوب می‌شود.

منبع digiato espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59499
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها