فضانوردان روس ایستگاه فضایی بین‌المللی راهپیمایی فضایی انجام دادند

0 108

فضانوردان روس ایستگاه فضایی بین‌المللی پنجاهمین راهپیمایی فضانوردان روس این ایستگاه را انجام دادند و طی آن آنتن فضاپیمای باری پروگرس (Progress) را تعمیر و کابل اینترنت ماژول روسی ایستگاه مذکور به‌نام نوکا (Nauka) را وصل کردند. در این ماموریت ۷ ساعت و ۲۵ دقیقه‌ای که روز پنجشنبه ۱۴سپتامبر صورت گرفت، اولگ نویتسکی (Oleg Novitskiy) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov)، دو فضانورد روس ماموریت اکسپدیشن-۶۵ (Expedition-65) ایستگاه، برخی اقدامات دیگر را نیز انجام دادند.

این دو فضانورد روز جمعه ۲سپتامبر (۱۲شهریور) نخستین عملیات از مجموعه راهپیمایی‌های فضایی برای تجهیز ماژول نوکا را به‌انجام رسانده بودند و طی آن این واحد آزمایشگاهی را به منبع تغذیه و شبکه داخلی ایستگاه وصل کردند.

ماژول نوکا

ماژول نوکا که بزرگترین ماژول تحقیقاتی چند منظوره روسیه است، در تاریخ ۲۱ژوئیه (۳۰تیر) سال جاری میلادی با هدف افزایش حجم ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شد. این ماژول در ابتدا قرار بود سال ۲۰۰۷ ماموریت خود را آغاز کند، اما با ۱۴ سال تاخیر سرانجام به‌وسیله حامل فضایی پروتون-ام (Proton-M) از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur) قزاقستان به ایستگاه فضایی منتقل شد. نوکا بیش از ۱۳ متر طول و ۴.۳ متر قطر دارد و امکانات تحقیقاتی زیادی را در خود جای داده است.

در همین رابطه بخوانید:

راهپیمایی فضایی فضانوردان روس ایستگاه فضایی بین‌المللی

ماژول تحقیقاتی روسیه پس از ۱۴ سال تاخیر به‌سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد

منبع irna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57971
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها