رویداد بزرگ فعالان فضایی اروپا، فرصتی مناسب برای آموزش و همکاری

0 818

در حالی که کمتر از ۳ روز تا آغاز دومین نمایشگاه و مجمع گفتگوی فناوریهای فضایی اروپا معروف به اسپیس تک ((Space Tech Expo در شهر برمن آلمان باقی مانده، شرکت‌کنندگان مهمی همچون تالس آلنیا Thales Alenia Space))، آرین اسپیس (Arianespace)، OHB و سازمانهایی از جمله سازمان فضایی اروپا (ESA)  و مرکز فضایی آلمان (DLR) خود را برای حضور در این رویداد آماده می‌کنند. در مطلب پیشین که اینجا قابل مطالعه است، سعی شد اسپیس تک اروپا به صورت کلی معرفی شود؛ اما در این مطلب نگاهی به سخنرانیهایی که طی سه روز در این نمایشگاه انجام خواهد شد، می‌اندازیم.

این سنخنرانی‌ها از دو جهت حائز اهمیت هستند. اولا موضوعاتی از قبیل کاهش هزینه‌های ساخت و پرتاب ماهواره‌برها، طراحی ماهواره‌های مخابراتی و آخرین تغییرات صورت‌گرفته در سیاست‌گذاری‌های شرکت‌های پیشرو صنعت فضایی در سخنرانی‌های این نمایشگاه مطرح خواهند شد که اطلاع از آنها در برنامه‌ریزی‌های آتی هر فعال فضایی می‌تواند موثر باشد؛ ثانیا آگاهی از آخرین پیشرفتهای شرکتهای کوچک و بزرگ طی این سخنرانی‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های فضایی باشد.

جلسات و سخنرانیهای اسپیس تک اروپا به دو دسته صنعت و فناوری تقسیم می‌شوند. در بخش صنعت موضوعاتی از جمله پیشرفتهای آینده صنعت فضا در قاره اروپا، افزایش همکاری‌های بین‌المللی بین سازمازنهای فضایی، شتابدهی پیشرفت ماهواره‌های کوچک، جلوگیری از گسترش زباله‌های فضایی و معدنکاری فضایی خصوصا در ماه در جلسات و سخنرانیهایی با حضور مقامات ESA، ناسا، آرین اسپیس، SES، دفاع و فضای ایرباس (Airbus DS)، سازمان فضایی ژاپن (JAXA) و… مطرح خواهند شد.

اما در سخنرانیها و جلسات بخش فناوری که جنبه علمی‌تری دارند به مسائلی همچون اضافه کردن سامانه‌های رانشگر به ماهواره‎های کوچک، کاربردهای چاپ سه بعدی در صنعت فضا، فناوری‌های توسعه‌یافته در زمینه سنجش از دور و استفاده از مواد اولیه بهبودیافته برای ساخت سازه‌های فضایی پرداخته خواهد شد. از مهمترین شرکت‌کنندگان این بخش نیز می‌توان به OHB، تله‌داین (Teledyne E2V) و اوربیتال سیستمز آلمان (Orbital Systems) اشاره کرد.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شرکت در جلسات و سخنرانیهای دومین نمایشگاه اسپیس تک اروپا رایگان است و طبق گفته وبسایت این رویداد، شرکت در آنها می‌تواند برای مهندسان، تولیدکنندگان، نهادهای تصمیم‌گیرنده در زمینه هوافضا و حتی استارت‌آپهای فضایی مفید واقع شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4892
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها