فضانوردان باغ صلح را برپا کردند

0 1,167

سیروس برزو : در چارچوب برنامه ای با نام “باغ صلح بین المللی” تمامی ساکنان شهرک ستاره ای- محل کار و آموزش فضانوردان روسیه – دست به دست هم دادند و در زمینی در نزدیکی کلیسای این شهرک بیش از صد نهال سیب و گلابی را کاشتند. این بخشی از برنامه بزرگی است که شهروندان روسیه در پیش دارند تا 27 میلیون درخت را به یاد 27 میلیون کشته شدگان در جنگ جهانی دوم در سراسر روسیه غرس کنند.
این مراسم در کنار بنای یادبود پیروزی، با سخنرانی یوری لونچاکوف فضانورد سابق و رئیس فعلی مرکز آموزش فضانوردان روسیه، والری کورزون فضانورد بازنشسته و رئیس بنیاد جانبازان صنعت فضا، جمعی از کارشناسان و فضانوردان مستقر در این شهرک همچنین خانواده های آنان و مهمانان از دیگر شهرستانها آغاز شد.
یوری لونچاکف در سخنرانی خود ضمن تشکر از والری کورزون که این مراسم به ابتکار او در شهرک ستارگان برگزار گردید گفت: در کنار اهمیت این کار مهم که یاد رزمندگان و جانبازان وطن را احیا می کند ما حضور چشمگیر چند نسل را می بینیم. این ارتباط نسل ها بسیار مهم، صحیح و به موقع است. درختکاری امروز که نشان ادامه حیات و شادابی را در سرزمین ما و در شهرک ستاره ای نشان می دهد همچنین نشانگر آن است که ما برای آیندگان هدیه هایی می گذاریم تا علاقمندی مان به آبادانی و پویایی را نمایان کند. ما با کاشت این درختان می خواهیم نشان دهیم کسانی که به خاطر ما ترک زندگی کردند هنوز زنده اند و سالیان سال میوه خواهند داد.
والری کورزون فضانوردی که طی دو سفر در مجتمع مداری میر و همچنین در ایستگاه فضایی بین المللی 382 شبانه روز از عمرش را در مدار زمین گذرانده نیز ضمن سخنانی با اشاره به اهمیت حفاظت از زمین گفت: کسانی که به فضا سفر کرده اند همگی متفق القولند که سیاره ما بسیار زیبا و در عین حال شکننده است. ما فضانوردان از آن بالا زمین را نگاه می کنیم و به درستی می بینیم که چطور انسان ها با دست خود این تنها خانه و زیستگاه خود و یگانه سیاره مسکونی در منظومه شمسی را بتدریج اما با سرعتی بسیار بالا به نابودی می کشانند. ما باید از این زمین بی دفاع حراست کنیم. آن را آلوده نکنیم، با کاشت درختان به آن طراوت دهیم و در حقیقت به خودمان زندگی را هدیه کنیم. 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4801
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها