استفاده‌ی پاکستان از نیاز استارت‌آپ آمریکایی به جذب سرمایه

0 693

شرکت دولتی پاکستانی سوپرنت (Supernet Ltd.) که وظیفه‌ی ارائه‌ی خدمات شبکه‌ای و اینترنت را در این کشور بر عهده دارد، هفته‌ گذشته از همکاری خود با استارت‌آپ آمریکایی لئوست (LeoSat Enterprises) خبر داد. لئوست قصد دارد که یک منظومه‌ ماهواره‌ای شامل 78 تا 108 ماهواره‌ی مخابراتی را به منظور ارائه‌ خدمات ایمن و پرسرعت به سازمانهای تجاری و دولتی به فضا ارسال کند و در این راه نیازمند بودجه می‌باشد. بنابراین با استفاده از فرصت بوجودآمده از ظرفیت لئوست استفاده خواهد کرد.

طبق قرارداد این دو شرکت، لئوست بیش از 3 گیگابیت از ظرفیت شبکه‌ی جهانی مخابراتی خود را به سوپرنت اختصاص خواهد داد. این شبکه شامل ماهواره‌هاییست که توسط شرکت فرانسوی تالس آلنیا (Thales Alenia Space) و بر اساس باس ماهواره‌ای EliteBus این شرکت ساخته می‌شوند.

لئوست در مرحله‌ی کشت ایده توانسته است سرمایه‌ اولیه‌ 11.5 میلیون دلار را از منابعی از جمله اپراتور ماهواره‌ای ژاپنی اسکای پرفکت (Sky Perfect JSAT) جذب کند. این استارت‌آپ همچنین قصد دارد تا اولین ردیف بودجه‌ی خود را به میزان 100 میلیون دلار تامین کند که اسکای پرفکت نقش مهمی در این سرمایه‌گذاری نیز خواهد داشت. لئوست در نهایت با کمک بانک سرمایه‌گذاری فرانسه (BPIfrance) بودجه‌ی خود را به میزان 3.75 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

مارک ریگول (Mark Rigolle) مدیر اجرایی لئوست اعتقاد دارد منظومه‌ی ماهواره‌ای این شرکت نسبت به فیبرهای نوری، خدمات اینترنتی را با امنیت بیشتر، تاخیر زمانی کمتر و سرعت بهتری ارائه می‌دهد. وی می‌گوید در این روش، برای ارسال داده از یک قاره به قاره‌ی دیگر، انتقال داده از ایستگاه زمینی به ماهواره از طریق باند Ka و سپس انتقال بین ماهواره‌ای به وسیله‌ لیزر و در نهایت انتقال از ماهواره به ایستگاه مقصد، سرعتی به مراتب بهتر از فیبر نوری خواهد داشت

لئوست قصد دارد قبل از راه‌اندازی فاز اول منظومه‌ی خود که شامل 13 ماهواره می‌باشد، دو ماهواره‌ کوچکتر را در سال 2019 برای آزمایش ارتباط لیزری بین ماهواره‌ای به فضا ارسال کند. ریگول در این مورد می‌گوید: «این پرتاب آزمایشی برای اثبات فناوری است تا پس از موفقیت آن بتوانیم مقادیر بودجه‌ی مورد نظر را از سرمایه‌گذاران دریافت کنیم.» پس از این مرحله و کسب سرمایه، لئوست تا اوایل سال 2020، ماهی 5 تا 8 ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد.

این شرکت به دلیل اینکه به سرمایه‌ای بیشتر از مقدار معمولی که دولت در اختیار استارت‌آپها قرار می‌دهد، نیاز دارد، به دنبال سرمایه‌گذارانیست که به خدمات شبکه‌ی لئوست نیاز دارند یا می‌توانند آن را به سرویسهای مخابراتی عرضه کنند. بازار هدف لئوست شامل سازمانهای دولتی، شرکتهای بزرگ نفتی و گازی، اقتصادی، دریایی، رسانه‌ای و مخابراتی می‌باشد.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4707
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها