رشد 500 میلیون دلاری بازار تصاویر ماهواره‌های تجاری تا سال 2022

0 688

گزارش جدیدی که توسط موسسه مطالعاتی Allied انجام شده پیش‌بینی کرد که بازار جهانی تصویربرداری توسط ماهواره‌های تجاری با رشد سالانه‌ی 11.5٪ بین 2016 تا 2022 ، تا سال 2022 به میزان 5275 میلیون دلار رشد می‌کند. انتظار می‌رود طی این بازه زمانی بخش‌های دفاعی این بازار را قبضه کنند. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که آمریکای شمالی منبع اصلی درامد این بازار باشد.
افزایش بکارگیری خدمات مکان‌پایه برای کاربردهای مختلف شامل سرویس‌های خرید، خدمات اضطراری، سیستم‌های ناوبری، اطلاعات آب‌ و هوایی و حمل و نقل باعث تسریع روند استفاده از تصاویر ماهواره‌ای شده است. علاوه بر این رو آوردن به این تصاویر در بخش‌های مختلفی چون مشاوره‌ی املاک، صنایع نفت و گاز، و رسانه و سرگرمی می‌تواند رشد این بازار را حتی بیشتر از این میزان سرعت ببخشد، اگرچه دقت بالاتر تصاویر هوایی نسبت به تصاویر ماهواره‌ای و عدم کارامدی ماهواره‌ها در شرایط بد آب و هوایی ممکن است کندکننده‌ی این روند باشد.
در سال 2015 بخش دفاعی به  دلیل وجود مجادله‌های مرزی و نگرانی‌های امنیتی منبع جهانی اصلی درامد این بازار بود. افزایش تقاضا برای اطلاعات مکانی و سرویس‌های نقشه‌برداری، آنالیز جبهه‌های نبرد، و آنالیز همزمان شرایط مرزی فرصت‌های بزرگی برای رشد بازار تصویربرداری ماهواره‌ای در بخش دفاعی فراهم می‌کنند.
به علاوه، طبق پیش‌بین‌ها ،مهندسی عمران و بخش باستان‌شناسی بیشترین میزان رشد سالانه را با میزان 12.9٪ در این دوره‌ی ۶ ساله‌ خواهند داشت. دلیل این رشد، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای انتخاب مکان‌های ساخت و ساز، نقشه برداری از راه‌ها، نظارت بر پروژه‌های زیرساختی، مدل‌سازی ۳ بعدی نواحی خاکبرداری و غیره می‌باشد.
بازار تصاویر ماهواره‌ای در منطقه‌ي LAMEA یعنی آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا  نیز به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خارجی در زمینه اطلاعات مکانی به طور محسوسی در حال رشد می‌باشد. کاربردهای این صنعت در این مناطق شامل نقشه‌برداری از مناطق باستانی، حفاری‌ها و بررسی توزیع و اندازه‌ی اماکن‌ باستانی است. 
مهره‌های اصلی این بازار  از جمله Digital Globe, Galileo, Planet Labs, Spaceknow, SkyLab و BlackSky بر روی تولید محصول، مالکیت و همکاری برای گسترش در بازار متمرکز هستند.

 
منبع watech
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=427
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها