استفاده از ماهواره ها برای افزایش برداشت انبه در استرالیا

0 811

محققان و باغداران شمال استرالیا با ترکیب تصاویر ماهواره ای با کیفیت و داده های به دست آمده از اسکنر دستی میوه ها، برای تهیه نقشه تغییرات در سلامت درختان، بازده محصول و رسیدگی میوه ها به صورت کاراتر و موثرتر استفاده می کنند. درصورت موفقیت این پروژه، نتایج به دست آمده می تواند بهترین زمان چیدن میوه ها را به باغداران ارائه دهد و همچنین استفاده کارآمدتر از نیروی کاررا به ارمغان آورد. این تحقیقات آزمایشی که با حمایت “باغبانی نوآورانه استرالیا” انجام می شود، از داده های دو مزرعه در شمال استرالیا استفاده می کند. John Lloyd مدیر اجرایی “باغبانی نوآورانه استرالیا” در این خصوص اظهار داشت:” در حال حاضر از تفنگ طیف سنجی مادون قرمز نزدیک(NIRS) برای اندازه گیری میزان خشکی میوه و رسیده بودن آن استفاده می شود و ما در تلاشیم این کار را با استفاده از ماهواره انجام دهیم.

 

Ruchkaew باغداری که طی سه هفته گذشته، محققان در مزرعه او تحقیقاتی را انجام داده اند در رابطه با ظرفیت هیجان انگیز این پروژه گفت:” اگر ما بتوانیم تولید محصولات خود را پیش بینی کنیم، قادر خواهیم بود تعداد سفارش جعبه های میوه، حمل و نقل، قرارداد با تامین کنندگان و همچنین سازماندهی نیروی کار را برنامه ریزی کنیم.

Kerry Walsh که تلاش بسیاری برای توسعه تکنولوژی تفنگ NIRS انجام داده است، در خصوص این پروژه گفت:” در حال حاضر بررسی ها به صورت نقطه ای انجام می شود و قدرت پیش بینی و برنامه ریزی برای محصولات کشاورزی وجود ندارد و با استفاده از تصاویر ماهواره ای و داده های به دست آمده، ما قادر خواهیم بود به گستره وسیعی از محصولات از جمله آواکادو دست یابیم.”

همچنین Andrew Robson رهبر پروژه در این خصوص اظهار داشت:” این تحقیقات و آزمایشات، مکملی برای یک طرح ملی است که به بررسی طیف وسیعی از فناوری ها از جمله تصاویر ماهواره ای به عنوان ابزار دقیقی برای تهیه نقشه از سلامت درختان، بهره وری، کیفیت، آفات و بیماری محصولات و درختان می پردازد.”

منبع freshplaza
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=438
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها