ادامه همکاری غول تسلیحاتی آمریکا و پنتاگون پس از دو سال وقفه

0 268

خبرگزاری رویترز نوشت، به گفته این مقام مسئول خریدهای تسلیحاتی پنتاگون، شرکت ریتیون هر چند اندکی از برنامه زمانی عقب است ولی انتظار می رود که بتواند به تعهدات خود عمل کنند.
بر اساس گزارش روز گذشته (14 آذر) رویترز، هزینه این برنامه در اوائل سال 2016 از حد مجاز فراتر رفته و توجیه پذیری آن را زیر سئوال برده است. این مقام پنتاگون معتقد است که این پروژه برای امنیت ملی آمریکا لازم بوده و جایگزینی با توانایی های شرکت ریتیون و هزینه های کمتر وجود ندارد. وی در اکتبر تصمیم گرفت به همکاری با ریتیون ادامه دهد.
ریتیون وعده داده است برای موفقیت این برنامه به همکاری نزدیک با وزارت دفاع و نیروی هوایی ادامه دهد. گفتنی است هزینه های این پروژه به دلیل افزایش تجهیزات امنیت سایبری و مسائل فنی دیگر به شدت افزایش یافته است.
پنتاگون اوائل سال 2016 اعلام کرد هزینه پروژه سیستم کنترل عملیاتی (OCX) در سال 2015 با افزایشی 16.3 درصدی (معادل 586 میلیون و چهارصد هزار دلار) به چهار میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. این برآورد بدون در نظر گرفتن تاخیر دو ساله پروژه و افرایش هزینه های متعاقب آن است.
به گزارش ایرنا، شرکت ریتیون یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی آمریکا و بزرگترین تولید کننده موشک‌های هدایت شونده در دنیا است.
این شرکت در سال 1922 تاسیس شد و حدود 73 هزار کارمند در سراسر جهان دارد. درآمد سالانه این شرکت بالغ بر 20 میلیارد دلار است.

منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=308
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها