ماهواره‌های چینی به توسعه جاده ابریشم جدید کمک می‌کنند

0 851

شرکت اپراتور ماهواره‌ای چینی ست کام (China Satcom) اعلام کرده است در طرح “افزایش مسیرهای تجاری” که توسط دولت چین در حال اجراست مشارکت می‌کند.

ژانگ یو (Zhang Yu) مدیر ارشد فروش این شرکت می‌گوید: «یکی از زمینه‌های مورد علاقه‌ی ما برای سرمایه‌گذاری، “جاده‌ی ابریشم دریایی” است که چین به عنوان قسمتی از طرح افزایش مسیرهای تجاری در حال توسعه‌ی آن می‌باشد.»

هدف از طرح افزایش مسیرهای تجاری که در سال 2013 آغاز شد، کمک کردن به افزایش مناسبات تجاری از طریق ایجاد یک مدل جدید از جاده‌ی ابریشم است که قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر متصل کند. جاده‌ی ابریشم دریایی قاره‌ی اروپا را از طریق دو مسیر به جنوب دریای چین متصل کرده که یکی از این دو مسیر از اقیانوس آرام و دیگری از اقیانوس هند می‌گذرد.

یو در مورد طرح افزایش مسیرهای تجاری گفت: « این طرح، ابزاری برای افزایش مناسبات دوستانه است؛ در حال حاضر ما سعی می‌کنیم با ارائه‌ی خدمات ماهواره‌ای بیشتر به دولت اندونزی که در مسیر جاده‌ی ابریشم جدید قرار دارد، همین استراتژی را دنبال کنیم.»

چین در اواسط ماه جاری میلادی اولین اجلاس افزایش مسیرهای تجاری را با حضور رهبران 29 کشور جهان از جمله روسیه، فلیپین و اسپانیا برگزار کرد. البته این اجلاس غایبانی از جمله هند و چند کشور اروپایی داشت که نگران اهداف چین از اجرای این برنامه هستند و بهره‌برداری نظامی از این مسیرها را محتمل می‌دانند.

شرکت ست کام تنها اپراتور ماهواره‌ای ای نیست که برای جاده‌ی ابریشم جدید، خدمات مخابرات ماهواره‌ای ارائه می‌کند. طبق اعلام وبسایت این طرح، ژائو هولین (Zhao Houlin) دبیر کل اتحادیه‌ی مخابرات بین‌المللی از طرح افزایش مسیرهای تجاری حمایت کرده و به پتانسیل آن برای افزایش ارتباطات اینترنتی اذعان داشته است. به گفته‌ی وی نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه، و توسعه نیافته به ترتیب 80، 40 و 15 درصد است و طرح افزایش مسیرهای تجاری باعث افزایش این درصدها می‌گردد.

شرکت چینی ست کام، 9 ماهواره در مدار دارد که در مجموع بیش از سه چهارم جمعیت جهان را پوشش می‌دهند. یو با اعلام میزان 220 میلیون دلار به عنوان میزان درآمد این شرکت در سال 2016 افزود که ست کام قصد دارد در آینده سه ماهواره‌ی دیگر از جمله ماهواره‌ای با ظرفیت ارسال داده‌ی 70 گیگابیت بر ثانیه از طریق باند Ka، برای پوشش کامل آسیا و اقیانوسیه به فضا پرتاب کند. البته وی اعتقاد دارد که هنوز بازار ماهواره‌های مخابراتی پربازده (HTS) در این کشور مشخص نیست چرا که 80 درصد از جمعیت چین از مخابرات ارائه شده توسط فیبر نوری استفاده می‌کنند.

 

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2131
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها