تصویری از آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا از نمای ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 817

صفحه رسمی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در اینستاگرام تصویری از آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا را منتشر کرده که در ۳ژانویه (۱۳دی) و در حالی که این ایستگاه درفاصله ۲۶۹ مایلی بر فراز دریای تاسمان (Tasman) در پرواز بود، به ثبت رسیده است. دریای تاسمان بخشی از آب‌های اقیانوس آرام جنوبی است که بین کرانه‌های جنوب شرقی استرالیا، شرق جزیره تاسمانی (Tasmania) و غرب سواحل نیوزیلند واقع شده‌ است.

آتش سوزی در استرالیا که از چند هفته قبل آغاز گردیده از کنترل خارج شده و افزایش دما، بادهای قوی و گردباد وضعیت خطرناکی را در ایالت ویکتوریا (Victoria) ایجاد کرده است. بیشترین آتش‌سوزی‌ها در این ایالت بوده و بیش از یکصد مورد آتش‌سوزی نیز در ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) گزارش شده است.

مقامات محلی از حدود ۳۰ هزار نفر از ساکنان و گردشگران در شرق منطقه گیپسلند (Gippsland)، یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا، خواسته‌اند تا این منطقه را ترک کنند اما دامنه آتش‌سوزی‌ها به جاده‌ها رسیده و ترک محل خطرناک شده است؛ به‌گونه‌ای که برخی ساکنان در منطقه گرفتار شدند. گفتنی است از سپتامبر۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر در آتش‌سوزی‌های استرالیا جان خود را از دست داده‌اند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14607
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها