ارسال بیش از ۲۸۷ هزار اسم از ایران برای ثبت در مریخ

آخرین فرصت کاربران برای اینکه نام خود را در سیاره مریخ به ثبت برسانند به اتمام رسید. طبق نتایج اعلام شده کاربران ایرانی بیش از ۲۸۷ هزار اسم را برای ثبت در مریخ ارسال کردند.

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، حدود سه ماه قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد علاقه‌مندان در سراسر جهان می‌توانند در پایگاه اینترنتی این سازمان اسم‌های خود را برای ثبت در سیاره سرخ ارسال کنند. قرار است بر روی بدنه مریخ‌نورد مارس ۲۰۲۰ (Mars 2020) تراشه‌ای قرار گیرد که حاوی نام‌های اعلام شده کاربران باشد. کاربران در بازه زمانی مشخص شده می‌توانستند پس از ورود به پایگاه اینترنتی ناسا نام خود را برای ثبت در سیاره سرخ ارسال نمایند.

کاربران سراسر جهان در مهلت تعیین شده نزدیک به ۱۱ میلیون اسم را در پایگاه اینترنتی ناسا به ثبت رساندند. این نام‌ها تا ۳۰ سپتامبر بر روی یک تراشه سیلیکونی درج می‌شود و سپس بر روی بدنه مارس ۲۰۲۰ نصب خواهد شد. این مریخ نورد در سال ۲۰۲۰ به سمت سیاره سرخ پرتاب می‌شود. بیشترین نام ثبت شده با تعداد ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار اسم به کشور ترکیه تعلق دارد و کاربران ایرانی نیز با ثبت بیش از ۲۸۷ هزار اسم در جایگاه پنجم لیست بیشترین اسم ثبت شده برای سیاه سرخ قرار دارند.

منبع گجت نیوز