همکاری ناسا و فرانسه در ماموریت ارسال فضانورد به ماه

0 784

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، و سازمان فضایی فرانسه (CNE‌S) در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن فرانسه نیز در مأموریت آرتمیس (Artemis) شرکت می‌کند. طی این مأموریت که توسط ناسا طراحی شده، نخستین فضانورد زن همراه فضانوردان مرد تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ماه سفر می‌کنند.

ژان ایو لوگال (Jean-Yves Le Gall) رئیس سازمان فضایی فرانسه در مصاحبه‌ای گفت: «هیجان خاصی درباره این مأموریت وجود دارد و اروپا نیز باید در آن شرکت کند.» وی افزود: «اروپا در ماه نوامبر درباره میزان همکاری خود در مأموریت آرتمیس گفتگو می‌کند.»

در نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان فضایی اروپا (European Space Agency) در اسپانیا دورهم جمع می‌شوند تا درباره برنامه‌های فضایی آتی گفتگو کنند. اتحادیه اروپا تصمیم دارد ۶۰۰ میلیون یورو در سال برای این پروژه هزینه کند.

پس از فرود فضانوردان آمریکایی در سال ۱۹۷۲، رقابت میان چین و آمریکا برای ارسال فضانوردان به این سیاره شدت گرفت اما اروپا همچنان تلاش خاصی برای چنین مأموریتی انجام نداد. یکی از دلایل این امر نیز محدودیت بودجه بود. این در حالی است که امانوئل مکرون (Emmanuel Macron) رئیس جمهور فرانسه از اتحادیه اروپا می‌خواهد استراتژی فضایی خود را تقویت کنند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13293
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها