نمایش ترسناک نبردهای فضایی آینده در میدان جنگ اوکراین

0 295

مقامات نظامی ایالات متحده می‌گویند جنگ در اوکراین اتکای فزآینده نیروهای نظامی به ماهواره‌ها را به نمایش گذاشته و دولت‌ها را برای تلاش جهت مختل کردن دسترسی دشمنان به سامانه‌های فضایی مصمم‌تر کرده است.

بی چنس سالتزمن (B. Chance Saltzman)، از مقامات نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force)، با تاکید بر اینکه در جنگ روسیه و اوکراین ارزش حوزه فضا در نبردها به اثبات رسیده است، می‌گوید: «این جنگ مدرنی که در اوکراین شاهد آن هستیم، نشان‌دهنده آن چیزی است که در آینده می‌توانیم در رابطه با جنگ‌های فضایی انتظار داشته باشیم.»

او ادامه می‌دهد: «در حوز‌های مختلف ارتباطات ماهواره‌ای، تصویربرداری، هشدارهای اولیه پرتاب موشک، یا ناوبری، موقعیت‌یابی و زمان‌بندی (PNT) قابلیت‌هایی که فضا ارائه می‌دهد، چنان ارزشمند است که هر دو طرف درگیر در تلاش برای تقابل با این قابلیت‌ها هستند.»

در همین رابطه بخوانید: اگر جنگ فضایی رخ دهد چه اتفاقی برای انسان‌ها روی زمین می‌افتد؟

جنگ‌های فضایی

اهمیت تعداد ماهواره‌ها در نبردهای فضایی

به گفته این مقام نظامی آمریکا ماهواره‌هایی که امروز ارتش ایالات متحده در مدار دارد، کارآیی بالایی دارند و اگر دشمن یکی از این ماهواره‌ها را ساقط کند، جایگزینی آن‌ها دشوار خواهد بود. سالتزمن در این باره می‌افزاید: «قبل از اینکه چین در سال ۲۰۰۷ یک سلاح ضد ماهواره آزمایش کند، تفکر پنتاگون این بود که ماهواره‌هایی با قابلیت‌های بالا ساخته شوند، اما تعداد آن‌ها به حداقل برسد تا پرتاب‌های کمتری نیاز باشد.»

بنابر اظهارات او، پس از آزمایش چین مشخص شد که نمی‌توان بر چنین سیاستی اتکا کرد. به گفته بی چنس سالتزمن با در نظر گرفتن این موارد، نیروی فضایی به دنبال استقرار انواع جدیدتر ماهواره‌ها و همچنین آموزش اپراتورها برای آشنایی با یک محیط فضایی چالش‌برانگیز است.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71437
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها