همکاری مایکروسافت و نوکیا با استرالیا در حوزه فناوری‌های فضایی

0 51

مایکروسافت اعلام کرد طی توافقی با شرکت نوکیا و فرمانداری ایالت جنوبی استرالیا (South Australia) به توسعه فناوری‌های مختلف از جمله فناوری فضایی در استرالیا می‌پردازد. درهمین‌راستا مایکروسافت دفتری در استرالیا تاسیس کرده و از طریق پلتفرم خود برای ارائه خدمات رایانش ابری در فضا به‌نام آژور اسپیس (Azure Space) فعالیت می‌کند. تیم آژور اسپیس با همکاری نوکیا و دولت استرالیا به توسعه راهکارهای پیشرفته پردازش داده‌های ماهواره‌ای خواهد پرداخت.

به‌علاوه، مایکروسافت با دانشگاه آدلاید (University of Adelaide) استرالیا یادداشت تفاهمی امضا کرده است تا به‌طور مشترک درباره به‌کارگیری محاسبات ابری پیشرفته، هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای (Computer Vision) در فضا پژوهش کنند. آن‌ها طی پروژه‌ای موسوم به «هوش مصنوعی خارج از زمین» (AI Off Earth)، مدل‌سازی و شبیه‌سازی عملیات‌ها و سامانه‌های فضایی پیچیده، ایجاد الگوریتم برای پردازش داده‌های ماهواره‌ای در فضا، توسعه راهکارهایی برای انجام عملیات‌ها در فضا، بهینه‌سازی عملکرد ماهواره‌ها و منظومه‌های ماهواره‌ای و همچنین آگاهی از حوزه فضایی و نظارت بر زباله‌های فضایی را انجام می‌دهند.

گفتنی است شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services به‌اختصار AWS)، زیرمجموعه شرکت آمازون، پیش‌تر از راه‌اندازی بخش جدیدی برای تامین خدمات ابری به‌منظور پردازش اطلاعات در مدار زمین خبر داده بود.

در همین رابطه بخوانید: مایکروسافت وارد بازار پردازش ابری داده‌های ماهواره‌ای می‌شود

منبع zdnet
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58036
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها