مایکروسافت وارد بازار پردازش ابری داده‌های ماهواره‌ای می‌شود

0 261

شرکت مایکروسافت از خدمت جدیدی به‌نام اژور اوربیتال (Azure Orbital) رونمایی کرده که ماهواره‌ها را به شبکه رایانش ابری این شرکت متصل می‌کند. اژور اوربیتال یک ایستگاه زمینی جدید است که اپراتورهای ماهواره‌ای را قادر می‌سازد تا به‌طور مستقیم با ماهواره‌های خود ارتباط برقرار کرده، آن‌ها را هدایت نموده و اقدام به پردازش داده‌ها کنند. این شرکت در نظر دارد از این خدمت به‌طور خاص برای داده‌های زمین‌مکانی (geospatial) بهره‌گیری شود.

مایکروسافت برای ورود ژور اوربیتال به بازار در حال همکاری با چند شرکت آمریکایی از جمله امرجینت (AMERGINT Technologies)، کراتوس (Kratos Defense & Security Solutions) و ویاست (Viasat) است. این شرکت در نهایت به‌دنبال ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های زمینی و ارائه خدمات ارتباطات ماهواره‌ای در حوزه رایانش ابری است. خدمت مذکور ابتدا قرار است به‌صورت خصوصی در اختیار برخی از مشتریان مایکروسافت قرار ‌گیرد.

مایکروسافت برای این منظور قصد دارد دو ماهواره تصویربرداری اسپانیایی را به دو ایستگاه زمینی متصل کند که هردوی این ایستگاه‌ها در واشینگتن قرار دارند. هدف از این کار، نمایش امکان دانلود مستقیم اطلاعات ماهواره‌ها توسط اژور اوربیتال برای پردازش سریع است.

مدتی پیش شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services به‌اختصار AWS)، زیرمجموعه شرکت آمازون، اعلام کرد در حال راه‌اندازی بخش جدیدی برای تأمین خدمات ابری به‌منظور پردازش اطلاعات در مدار زمین می‌باشد. اکنون با راه‌اندازی خدمت جدید مایکروسافت به‌نظر می‌رسد رقابت در این حوزه وارد مرحله تازه‌ای شده است.

مایکروسافت و آمازون جزو بزرگترین شرکت‌های تأمین‌کننده زیرساخت‌های ابری و مراکز داده‌ها محسوب می‌شوند که می‌توانند میزبان سایت‌ها باشند و همچنین با استفاده از خدمات ذخیره‌سازی و رایانش، برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند.

 

espash ، digiato ، techcrunch 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15826
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها